actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2013, 20:00
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Honderden spuiten spoelen aan op strand van Wenduine

Op het strand van Harendijke in Wenduine zijn zondag honderden spuiten aangespoeld. Dat heeft de politie bevestigd. Zowel de brandweer als de civiele bescherming kwamen ter plaatse om de spuiten op te ruimen. Over een zone van zo’n 300 meter is de vloedlijn afgespannen.

De spuiten lagen tussen het zeewier en werden zondagochtend gevonden door wandelaars. Ook de beschadigde container, waar de spuiten normaal in worden opgeborgen, spoelde aan. Door de beschadigingen raakten de spuiten eruit. Ze spoelden aan over heel het strand.

Meer dan waarschijnlijk gaat het om insulinespuiten die aan boord van een schip werden gebruikt om een bemanningslid met suikerziekte te helpen. Mogelijk heeft de bemanning het medische afval zelf overboord gegooid, maar het kan ook om een gewoon ladingverlies gaan

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131201_00865533

Mijn mening: Ik vind het niet kunnen dat er zoveel spuiten op het strand gevonden zijn. Indien de bemanning deze spuiten zelf overboord gegooit heeft, vind ik het niet meer dan normaal dat ze hiervoor een toepasselijke straf zouden krijgen. Zelfs wanneer het om een ladingsverlies zou gaan, vind ik dat er iets moet worden ondernomen. Het is niet alleen schadelijk voor het milieu, ook wandelaars die het strand voorbij gingen, hadden de kans om besmet te raken. Er moest maar eens iemand een spuit oprapen en zichzelf perongeluk prikken. Vooral kinderen vormen hierbij de kwetsbare groep. Het materiaal belandde in zee vooralleer het strand bereikt werd. Vissen in het water kunnen dus ook geconfronteerd zijn met een minimale dosis insuline.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.