actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2010, 09:25
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Grote controleactie rond stations in Kortrijk

KORTRIJK - Bij een politieactie rond een aantal stations in het arrondissement Kortrijk is woensdagavond een illegaal in ons land verblijvende persoon met 13.500 euro op zak, opgepakt. Ook zijn er kleinere hoeveelheden drugs gevonden. In het totaal werden een 26-tal treinen en 1.550 personen gecontroleerd.

In zeven NMBS-stations werd een geïntegreerde politieactie gehouden, genaamd Pack 5.
'De actie kaderde binnen in een samenwerkingsproject tussen de NMBS, de stations, de stads- en preventiediensten en de politie', aldus commissaris Devid Camerlynck van de federale politie. 'De bedoeling is om de kleine criminaliteit, vandalisme, overlast en onveiligheid in de stations gezamenlijk aan te pakken.'

Bij de actie trof de politie zes illegalen aan, waarvan er drie bestuurlijk werden aangehouden door de Dienst Vreemdelingenzaken. Ook werden negen geseinde personen gevonden. Bij vijf mensen werden kleine hoeveelheden softdrugs aangetroffen en één persoon werd betrapt met heroïne. Men vond twee verboden wapens. Tegen één iemand werd een proces-verbaal opgesteld voor witwaspraktijken, nadat die het in bezit bleek van 13.500 euro cash geld. Het geld werd in beslag genomen.

Er werden gelijktijdig in minstens één NMBS-station binnen elke politiezone van het arrondissement een controleactie gehouden. Dat gebeurde in Roeselare, Izegem, Ingelmunster, Waregem, Harelbeke, Menen en Kortrijk.

In totaal namen ongeveer 120 politiemensen aan de actie deel.

http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101118_005

Eigen mening: Blijkbaar zijn de controles op de trein echt wel nuttig. Dit verbaasde me eigenlijk. Toen ik het artikel begon te lezen viel ik van de ene in de andere verbazing. Ik vind dat ze zo'n acties meer moeten doen MAAR er is altijd een keerzijde. Wat wordt er nu gedaan met de mensen die in fout zijn? Hoogstwaarschijnlijk wordt de helft niet gestraft of pas binnen een jaar... Maar dat is België zeker? Ik denk dat we daar mee moeten gaan leren leven
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”

Laatst aangepast door Koen.Luyten : 18th November 2010 om 09:32.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2010, 16:26
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
In en rond stations vind je wel vaker vormen van criminaliteit. Om een extreem voorbeeld te geven: kijk maar naar Joe Van Holsbeeck enkele jaren geleden.
Zo'n acties zijn inderdaad nuttig. Het is goed dat de politie zich ook bezighoud met de kleinere criminelen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th November 2010, 19:37
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Ik sluit me helemaal aan bij de mening van Koen. Het is inderdaad zo dat dit een goed initiatief is, maar ook hieraan zijn negatieve kanten aan. Ik denk dat deze acties ook zeker uitgebreid moeten worden naar andere dorpen en steden. Ik verschiet ook, net zoals Koen, van deze feiten. Ik wist niet dat zulke acties zo'n goed resultaat konden hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.