actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2015, 20:32
Joël.vxngorp Joël.vxngorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Morkhoven
Posts: 27
Iran stuurt nu ook zijn vrouwen uit

artikel:
Voor het eerst sinds de islamitische revolutie heeft Iran een vrouw aangesteld als ambassadrice. Marzieh Afkham wordt de nieuwe Iraanse ambassadrice in Maleisië. Dat maakte minister voor Buitenlandse Zaken Javad Zarif bekend.

Afkham (50) werkt al bijna dertig jaar als diplomate. In 2013 werd ze door president Hassan Rohani na zijn aantreden ook al aangesteld als de eerste vrouwelijke woordvoerster van het ministerie voor Buitenlandse Zaken. Ze word daar nu vervanger door Jaber Ansari.

Rohani maakt er, sinds hij in 2013 overnam van de streng religieus-conservatieve Mahmoud Ahmadinejad, een erezaak van om meer vrouwen in bestuursfuncties te krijgen. Hij gaf die opdracht ook door aan zijn ministers, met de boodschap dat ‘discriminatie niet langer getolereerd zou worden’ in de regering. Drie van de elf Iraanse vicepresidenten zijn vrouwen.


eigen mening: Ik vind het ongelooflijk goed dat de vrouw in deze streng religieuze landen wat meer te zeggen krijgt. Ik vind dat iedereen gelijk gesteld moet worden, ongeacht het geslacht, de huidskleur, en op eender welk vlak de mens kan verschillen van een ander. Dit is een grote stap naar gelijke rechten voor het vrouwelijk geslacht. Ik hoop dat meer streng religieuze landen dit voorbeeld volgen, en dat ze niet enkel bij dit blijven, maar dat ze de vrouw gelijkstellen op elk ander vlak aan de man.
Vrouwen worden nog steeds 'legaal' mishandelt in sommige landen omdat ze als minderwaardig worden gesteld. Het spijtige, in mijn ogen, is dat er veel meer commentaar en actie is tegen dierenmishandeling dan tegen vrouwenmishandeling in religieuze landen. Dierenmishandeling moet natuurlijk ook tegengegaan worden, maar ik vind dat acties tegen vrouwenmishandeling een groter prioriteit is en dat er veel meer belang aan moet worden gehecht.

bron: internet (http://www.gva.be/cnt/dmf20151108_0...ijn-vrouwen-uit)
Datum: Vandaag om 17:29

Laatst aangepast door Joël.vxngorp : 8th November 2015 om 20:41.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.