actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 23:15
D*mas.VanderEycken D*mas.VanderEycken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: vosselaar
Posts: 36
Vader slaat tennisdochter tot bloedens toe na nederlaag

Een internationaal jeugdtennistoernooi in Israël is ontsierd door een zwaar incident. Na haar nederlaag tegen de Russin Daria Kruschkowa nam de vader van de Roemeense tennisbelofte Andrada Ioana Surdeanu (16) zijn dochter zwaar onder handen. Lucian Surdeanu sloeg haar tot bloedens toe en werd opgepakt. Toch blijft Ioana haar vader verdedigen.

Ik ging op mijn knieën zitten en gooide mijn handen voor mijn gezicht, zodat hij me niet meer kon slaan. Ik bibberde van de schrik.
Andrada Ioana Surdeanu

ik heb het gevoel dat dit voorval me de rest van mijn leven zal achtervolgen. Misschien trek ik wel naar een Amerikaanse tennisacademie. Maar wie zal me daar willen, wetende dat ik door mijn vader geslagen werd.
Andrada Ioana Surdeanu

Het verhaal heeft iets van Bernard Tomic en zijn gewelddadige vader, alleen neemt het hier nog ernstigere proporties aan. De feiten dateren van vorige week en gebeurden op een internationaal ITF-jeugdtoernooi in Israël. Nadat de 16-jarige Andrada Ioana Surdeanu haar match tegen de Russin Kruschkowa met 6-2 en 7-6 verloren had, ging haar vader Lucian volledig door het lint.

Zeven dag cel
De vader werd handtastelijk en verkocht zijn dochter een reeks oorvegen. Hij ging daarbij zo driest tekeer dat de jonge tennisbelofte met een bloedende wonde afdroop. Daarop werd de vader opgepakt. Pas na zeven dagen in de gevangenis werd hij weer vrijgelaten.

"Gsm afgenomen"
Andrada Ioana Surdeanu doet haar verhaal in de Roemeense pers. Opvallend: ze neemt de schuld op zich en zet haar vader grotendeels uit de wind. "Na de match heeft mijn vader mijn gsm afgenomen", zegt ze in de Roemeense krant ProSport. "Dat is zijn manier om mij te bestraffen. Ik heb hem toegesnauwd: 'Neem hem maar' en mijn gsm naar hem geworpen. Daardoor werd hij pas echt kwaad. Hij gaf me een forse duw en twee oorvegen. Ik incasseerde een slag op de neus en die begon te bloeden. Ik ging op mijn knieën zitten en gooide mijn handen voor mijn gezicht, zodat hij me niet meer kon slaan. Ik bibberde van de schrik."

"Geen beest"
"Toch is mijn vader zeker geen beest. Hij heeft mijn neus niet gebroken. Het was mijn schuld, ik had hem niet moeten afsnauwen. Dat was onverantwoord na alle offers die hij voor mij al bracht. Ik speel nu al tien jaar tennis en ik heb het gevoel dat dit voorval me de rest van mijn leven zal achtervolgen. Misschien trek ik wel naar een Amerikaanse tennisacademie. Maar wie zal me daar willen, wetende dat ik door mijn vader geslagen werd."

bron: http://www.hln.be/hln/nl/953/Tennis...nederlaag.dhtml

mening: Een schokkend verhaal vind ik dit. Wie slaat er nu zijn dochter omdat zij een tennis match verliest? Het is raar dat de dochter haar vader nog verdedigt door te zeggen dat het haar eigen fout was. Oké het is je vader, maar dan nog laat je het niet zomaar toe. Zijn dochter speelt misschien wel op een hoog niveau, maar dan kan je ook niet altijd winnen. Dat moet haar vader inzien en ik hoop dat er nog een gepaste straf voor haar vader wordt gevonden. Zo zal hij in de toekomst 2 keer nadenken voor hij nog eens zoiets doet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.