actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2013, 14:13
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
'Coca-Cola Light krijgt het moeilijk'

Volgens leidinggevenden bij Coca-Cola Light komt het merk de laatste jaren onder steeds meer druk te staan. Heel wat mensen maken zich zorgen over de ingrediënten van light frisdranken en de verkoopcijfers van cola zonder suiker dalen dan ook sneller dan die van gewone frisdrank.
Consumenten stellen zich steeds meer vragen bij producten die kunstmatige zoetstoffen bevatten en volgens Steve Cahillane, hoofd van Coca-Cola in Noord- en Latijns-Amerika, treft het probleem niet alleen hun Cola Light.

'Verschillende Amerikaanse producenten van dieetvoeding en -drankjes hebben momenteel dezelfde kopzorgen', aldus Cahillane.

Volgens de Food and Drug Administration, het Amerikaanse agentschap dat waakt over de kwaliteit en de veiligheid van voedsel, is aspartaam nochtans een veilige zoetstof en ook de American Cancer Society vond in de meeste studies geen link tussen aspartaam en een verhoogd risico op kanker.

Toch kiezen mensen in de Verenigde Staten mensen steeds vaker voor natuurlijke of biologische voedingsmiddelen en daar is Coca-Cola zich duidelijk van bewust. Deze zomer werd in Argentinië bijvoorbeeld nog een nieuwe variant gelanceerd die wordt gezoet met het gezonde en natuurlijke kruid stevia.

Bron:
De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131016_023 - geraadpleegd op 21/10/2013

Mening:
Coca-cola light was eens zo populair. Een frisdrank waar je niet dikker van wordt en toch lekker smaakt. Nu blijkt dit 'gezonde' drankje toch niet zo gezond te zijn als men dacht. Dat mensen zich zorgen maken om wat er allemaal ter vervanging van suiker in een light-product wordt gedaan, vind ik niet meer dan normaal. In light-frisdranken zit zo goed als altijd aspartaam. Mensen die cola-light drinken zoals men water drinkt hebben dus een verhoogd risico op kanker. Wat kies je dan? Kanker of suikers?
Ik denk dat de keuze dan snel is gemaakt. Dit is natuurlijk wat cru gezegd, maar ik vind het toch nodig dat mensen zich bewust zijn van de mogelijke gevaren van light-producten. Dat men meer gaat kiezen voor biologische voedingsstoffen, vind ik een goede zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.