actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2009, 20:59
Valerie.Vaes Valerie.Vaes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Itegem
Posts: 24
Te dikke pedofiel ontloopt celstraf

Een 66-jarige Brit die een meisje van haar tiende tot haar achttiende aanrandde, moet niet naar de gevangenis.


John William McConaghy lijdt aan obesitas. Volgens de rechter is het wegens zijn medische toestand onverantwoord om de man naar de gevangenis te sturen. Daarom werd zijn celstraf van 2,5 jaar opgeschort. "Het gaat om een zeer uitzonderlijke situatie", luidt het bij de rechtbank.

Het inmiddels 44-jarige slachtoffer is niet tevreden dat haar aanrander weer op vrije voeten is. "Anderzijds kan ik begrip opbrengen voor het argument van zijn zwakke gezondheid", laat ze weten.
http://www.gva.be/nieuws/buitenland...pt-celstraf.asp


Dit is gewoon té belachelijk! De man is te dik, en dit is de schuld van ...? Inderdaad, de man zelf! Hij was toch niet te dik om het meisje te misbruiken? Zoiets is ook enkel mogelijk in Amerika (hoop ik tenminste). Iemand die een snoepje steelt in de lokale supermarkt wordt (bij wijze van spreken) 5 jaar achter de tralies gestoken, en deze man kan ongestraft zijn gangen gaan omdat hij "te dik" is. Mijn boodschap aan alle "zware" criminelen: Ontloop uw straf, op naar de Mc Do!!!!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2009, 23:24
jelle.vos jelle.vos is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: oevel
Posts: 33
Beetje over the top... En van huisarrest word niets vermeld? Ik begrijp wel dat een gevangenisstraf moeilijk gaat zijn, een cel delen gaat niet, geen fast food, kans op werkstraf(beweging is ook al moeilijk), maar een klein meisje verkrachten daar is hij nog wel fit genoeg voor. Mooi zo? Een straf is echt wel gepast en anders is dit een moment waarin het systeem faalt. Mooi gevonden en prachtige commentaar Valerie, ik had het zelf niet mooier kunnen zeggen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2009, 15:03
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
niet te geloven

DIt gaat echt wel ver, omdat de man aan obesitas lijdt en een te zwakke gezondheid heeft moet hij niet boeten voor de feiten die hij heeft gepleegd?

Het is inderdaad begrijpelijk dat hij geen gevangenisstraf krijgt, maar er zijn nog alternatieven zoals een schadevergoeding, huisarrest of de enkelband. Blijkbaar worden over deze alternatieven niet nagedacht of wordt het gewoon niet volledig vermeld in het artikel.

Voor het slachtoffer is het heel lastig dat ze weet dat de dader terug gewoon rondloopt, ik snap niet hoe ze deze situatie kan begrijpen dat hij ongestraft zijn leven verder mag doorzetten.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th December 2009, 13:45
bob.van.leemput bob.van.leemput is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bouwel
Posts: 34
Is er niet zoiets als "iedereen gelijk voor de wet"? Dit kan totaal niet, je kan de dingen dan ook gaan manipuleren. Zoals Bart Staes nog heeft gezegd in de les, was er een ex-medeleerling van hem die zijn legerdienst wou ontlopen door veel te eten, en dan afgekeurd te worden wegens "te dik". Als je die lijn voorttrekt kan je dan ook dingen doen die illegaal zijn, en zien dat je een vorm van ziekte of handicap krijgt, of faken, en zo je straf ontlopen. Je kan bvb ook tekenen van psychologische ziekte faken, en zo een alternatieve straf krijgen, of in een instelling ipv. een gevangenis terecht komen. Ik stel mij echt wel vragen of ze in het het Verenigd-Koninkrijk het "iedereen gelijk voor de wet"-principe toepassen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th December 2009, 14:08
jeroen.ooms@edu.khk. jeroen.ooms@edu.khk. is offline
Jeroen.Ooms
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas
Posts: 47
SCHANDALIG!!!! Dit gaat echt te ver. Die man zou men gewoon moeten opsluiten. Obesitas of niet, het blijft een pedofiel en pedofielen horen thuis in de gevangenis. Voor het misbruikte meisje moet dit een hel zijn. Ik snap niet dat zoiets kan. Het is te gek voor woorden.
Die mens heeft er toch zelf voor gekozen om zo dik te zijn. Laat hem er nu maar eens stevig voor boeten. Pedofielen zijn zieke mensen en verdienen GEEN respect. Gewoon opsluiten!!! Dat is de boodschap die ik wil geven.
Zoals Valerie het al zei: "Mijn boodschap aan alle "zware" criminelen: Ontloop uw straf, op naar de Mc Do!!!!!" Dit is cru uitgedrukt, maar daar komt het wel op neer. Als men dit consequent blijft toepassen, gaat men alle "zware" criminelen gewoon vrij hun gang laten gaan.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 5th December 2009, 16:14
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse/Lille
Posts: 89
Schandalig!!!
Uitzondering of niet, dit mag in geen enkel geval gebeuren!!
Geef hem dan eerder de doodstraf in plaats van hem vrij te laten!
Dit meisje heeft ook een straf voor haar leven gekregen zonder dat ze zelfs iets misdaan heeft! Dit zal haar hele leven bepalen en achtervolgen!
Gaan ze iemand met Anorexia Nervosa ook weigeren omdat ze bang zijn dat ze tussen de tralies gaat kruipen?
Wat een zwak excuus is dit toch!?
Dit kan echt niet door de beugel!
Uitzondering of niet!!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 5th December 2009, 17:17
Glenn Narinx Glenn Narinx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Hallaar
Posts: 9
Echt wel belachelijk....
ten eerste voor 8 jaar aanranding maar een celstraf van 2,5 jaar
en dan nog is vrijuit gaan van zijn medische toestand.
Van mij mogen ze pedofielen levenslang opsluiten...
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 5th December 2009, 19:31
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
What the F*ck?

Dit is gewoon lachwekkend. Dus eigenlijk geven ze het signaal dat het oké is? Zolang je maar te ziek bent om je straf uit te zetten... Ronduit belachelijk!
Te dik of niet! Te ziek of niet! Dit zal je straf niet verminderen!

Persoonlijk vind ik aanranding het ergste wat je iemand kan aandoen. Je zit heel je leven met een trauma. Maar meneer is er met met een paar jaar vanaf...
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 5th December 2009, 20:20
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Iemand die zoiets doet moet gestraft worden en het maakt niet uit of hij nu diabetisch heeft of niet. Ik vind dit artikeltje wel één van de grappigste die ik al gelezen heb en daarom wilde ik hierop zeker een reactie plaatsen. Persoonlijk vind ik dat pedofielen altijd levenslang moeten krijgen, als je zoiets doet is er echt iets mis op psychologisch vlak. Jongeren die het meemaken zijn voor heel hun leven getekend aan dat ene moment en dat vind ik verschrikkelijk.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 6th December 2009, 18:54
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Het blijkt weer dat in Amerika alles, maar echt ALLES mogelijk is. Een meisje acht jaar lang aanranden is blijkbaar niet erg genoeg om de dader achter de tralies te krijgen? En dan met de belachelijke reden dat de dader te dik is? Komaan, waar zijn we dan met bezig? Dan denk ik dat veel misdadigers snel zullen verdikken om toch hun celstraf te ontlopen! Dit meisje (intussen vrouw) maakt dit trauma elke dag opnieuw mee, de slechte herinneringen aan die aanrandingen blijven haar achtervolgen voor de rest van haar leven en de dader gaat vrijuit? Dit kan echt niet!


& Vaes, bangelijke reactie!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.