actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th April 2018, 12:26
Leontien.S*ongers Leontien.S*ongers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Herselt
Posts: 45
Argenta doet toch geen algemene geste na panne

De bank ziet af van een algemene compensatie voor zijn klanten als 'sorry' voor haar panne van een week geleden.

Na een zware informaticapanne in de week na Pasen had de top van Argenta laten verstaan dat ze een extra geste overwoog voor alle 1,4 miljoen klanten van de bank. Die zou bovenop de vergoeding komen die de groep uitkeert aan klanten die aantoonbare schade leden door de IT-problemen.

Maar nu laat Argenta weten dat het uiteindelijk toch afziet van zo'n algemeen gebaar.

'Als we iedereen een ticket of een cadeaubon van 10 euro uitkeren, kom je al snel aan een heel groot bedrag,' legt woordvoerster Caroline Ghekiere uit. 'Na daar lang over te hebben nagedacht, zijn we tot het besluit gekomen dat onze klanten er meer mee zijn gediend als we dat bedrag investeren in extra digitale diensten.'

Al blijft het voorlopig gissen naar wat die extra digitale diensten dan wel kunnen zijn. De bank heeft het over investeringen in 'kwalitatieve dienstverlening', maar verduidelijkt niet waar die precies uit bestaan.

Een week nadat de panne werd opgelost, heeft Argenta voorlopig 240 klachten ontvangen van klanten die een vergoeding vragen na aantoonbare schade. Daarvan werden intussen al 159 dossiers afgerond. Om hoeveel geld het precies gaat wil Argenta niet zeggen. Maar de bank laat wel verstaan dat het 'bescheiden bedragen' zijn.

Bron: De Tijd, https://www.tijd.be/ondernemen/bank...e/10001657.html (13/04/2018)
Eigen mening: Ik vind persoonlijk dat Argenta niet echt een materiële schadevergoeding moet leveren aan zijn klanten. Het is inderdaad niet leuk voor de mensen die aangesloten zijn bij Argenta, maar naar mijn mening kunnen de mensen die bij deze bank werken er zelf ook niets aan doen, het had elke bank kunnen overkomen. Ik ga er dan ook mee akkoord dat de extra digitale diensten, wat ze dan ook mogen zijn, een goede oplossing zijn om de klanten te "vergoeden" na deze technische storing.

Laatst aangepast door Leontien.S*ongers : 15th April 2018 om 12:30.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th April 2018, 14:15
Emily B*erinckx Emily B*erinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: België
Posts: 34
Ik ga hier toch niet echt mee akkoord. Mijn ouders, samen met vele anderen, zijn klant bij Argenta. Wij hebben twee autoleningen die elke maand op de tweede of de eerste werkdag na de tweede indien de tweede op een zondag of feestdag valt worden betaalt. Omdat beide leningen niet bij Argenta zijn maar het bedrag wel wordt overgeschreven vanaf een zichtrekening bij Argenta is die betaling niet doorgegaan. Ook manueel konden we niets betalen. Met als gevolg twee aanmaningen omdat de lening voor deze maand niet betaalt werd.

Uiteindelijk hebben wij (en ik hoop al de anderen in hetzelfde schuitje ook) geen boete gekregen voor het te laat betalen. Maar Argenta had toch wel iets meer mogen doen dan hetgeen ze nu beslissen. Situaties als hierboven los je niet op door even een mailtje naar de bevoegde persoon te sturen met de boodschap "Hey, sorry maar de bank doet het niet. We betalen wel binnen een week ofzo. Doei!"

Mensen die in een strikt afbetalingsplan of in schuldbemiddeling zitten zijn de grootste dupe van dit probleem geweest. Anderzijds zijn er nog verschillende situaties die tot grotere problemen hebben geleid dan tijdelijk geen overschrijvingen te kunnen betalen. Ik denk hierbij aan mensen die een bewindvoerder hebben en niet aan hun weekgeld geraken of andersom, mensen die er gebruik van hebben gemaakt dat de bewindvoerder de verrichtingen niet kon bekijken. Laat staan de verschillende fraudeurs die ook geprofiteerd hebben van de verwarring (Alhoewel ik echt niet snap dat er nog steeds mensen zijn die ingaan op zulke mails.)

Kortom gewoon akkoord gaan met deze boodschap zie ik niet zitten. En voor mij hoeft Argenta geen geld te geven, maar een brief met een deftig excuus i.p.v. een minuscuul artikel in de krant lijkt mij wel op zijn plaats.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.