actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2009, 13:21
Charlotte.Wagemans Charlotte.Wagemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Poederlee
Posts: 31
Jan Palfijnziekenhuis opereert verkeerde patiënt

Twee mannen van middelbare leeftijd uit de regio Antwerpen zijn in het Jan Palfijnziekenhuis verwisseld. Bij de ene is bij een urologische ingreep iets weggenomen - de schade is onherstelbaar - terwijl hij enkel voor een onderzoek onder verdoving binnen kwam.


De andere patiënt bij wie wel gesneden moest worden, is na het ontdekken van de vergissing dezelfde dag nog geopereerd.

Welke schade er precies is aangericht, wil het ziekenhuis niet kwijt om het medisch geheim niet te schenden. De man die in tweede instantie juist geopereerd werd, had 'urologisch probleem' - een aandoening van de urinewegen of geslachtsorganen.

Bron: GVA 02/22/09

Slechte reclame voor het Palfijnziekenhuis. Dit was het eerste wat ik maandag
op de radio hoorde. Ik moest ermee lachen, maar ik ben er zeker van dat 1 van die 2 mannen er niet mee kan lachen. Wie weet wat hebben ze met hem
gedaan. Ik vind het vreemd dat ze niets willen lossen, dus het moet wel iets
serieus zijn geweest!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2009, 13:36
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Ja ik heb ook op de radio vernomen. Zoiets mag toch niet gebeuren!
Het is toch van levensbelang dat ze de patiënten uit elkaar kunnen houden?

Controle is hierbij de boodschap!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2009, 16:11
Stéphanie.Verreydt Stéphanie.Verreydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Noorderwijk
Posts: 78
Het is niet te geloven dat zoiets kan gebeuren. Stel je voor dat dit met jou gebeurt. Dat ze iets hebben weggenomen en dat de operatie niet omkeerbaar is! Waarschijnlijk heeft het ziekenhuis deze 2 mensen een flinke vergoeding beloofd voor het verzwijgen van de eigenlijke feiten. Ik vind het heel erg voor de 2 mannen. Fouten maken is menselijk, zegt men wel eens, maar hoe kon dit toch gebeuren? De personen zelf waren blijkbaar ook niet voldoende op de hoogte gebracht van de ingreep want er is wel een verschil tussen plaatselijke verdoving (prik in de rug) en volledige narcose. Je zou al bang worden om een operatie te ondergaan want wie weet welke operatie er bij u wordt uitgevoerd! Ik hoop dat dit niet meer zal gebeuren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.