actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th March 2016, 19:45
Emiel.D*uyts Emiel.D*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 77
Peeters: ‘Begrotingstekort mogelijk nog groter’

Vicepremier Kris Peeters (CD&V) vreest dat het begrotingstekort nog zal toenemen. Dat zei hij vanmorgen in de Wetstraat.

Het Monitoring*comité heeft becijferd dat de begroting voor dit jaar al 3,2 miljard euro uit koers is. Momenteel zijn binnen de regering werkgroepen aan de slag die met een fijne kam door de cijfers gaan. En dat ziet er niet goed uit.

‘Ik schat in dat het bedrag nog gaat stijgen in plaats van dalen’, zei vicepremier Kris Peeters aan de VRT. ‘Maar we moeten de werkgroepen nog hun werk laten doen. We moeten zeer zorgvuldig te werk gaan. Maar eerst moeten we exact weten over hoeveel het gaat.’

Volgens het kabinet-Peeters staat de teller voorlopig op 200 miljoen extra. Peeters zegt ook dat het nog onduidelijk is of de regering van Europa de kosten van asiel en veiligheid in de begroting moet meenemen. Dat zou al een grote ‘winst’ kunnen betekenen. Voor asiel alleen gaat het om 650 miljoen euro.

De regering staat alleszins voor een zware begrotingscontrole. Hoe de 3,2 miljard euro dan gevonden moet worden, weet voorlopig niemand. Er zijn geen voor de hand liggende pistes meer. Wat de regering wel kan doen, is het evenwicht in 2018 loslaten. Dan zal ze minder geld moeten zoeken.

Tenzij er nog grote en krachtige veranderingen uit de mouw worden geschud, eindigt deze controle wellicht met een mix van besparingen, belastingen en uitstel van het evenwicht.

Bron: De Standaard
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160311_02177023

Eigen mening: Ik denk persoonlijk dat het begrotingstekort gaat blijven toenemen totdat er echt iets specifieks aan gedaan wordt. Het is namelijk zo dat ze continu maar praten over wat ze zouden kunnen doen, maar er komen geen concrete acties. Wat ik wel weet, en hier ben ik zeker van, is dat de bevolking hierin een enorme rol zal spelen. We zullen er samen voor moeten zorgen dat het begrotingstekort weggewerkt wordt. Dit moeten we doen, om onze toekomst te verzekeren.

Ik vrees echter wel dat er een verandering moet komen, zoals aangegeven in het artikel. Nu gaat het voornamelijk uit de besparingen, belastingen of uit het uitstel van het evenwicht moeten komen. Nu is het enkel nog afwachten waarop de regering zou besparen of hoeveel belastingen we extra zullen moeten betalen. Geen enkel individu gaat deze belastingverhoging graag zien komen. Hopelijk komen hierdoor gezinnen niet in gevaar, want dit is altijd een risico dat je als regering hebt. Je kan niet voor iedereen goed doen, maar het moet redelijk blijven. Ik ben benieuwd.

Laatst aangepast door Emiel.D*uyts : 11th March 2016 om 20:08.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.