actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2018, 17:43
Rutger.M*ls Rutger.M*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Poederlee
Posts: 31
Schauvliege krijgt nog geen ‘go’ voor statiegeld

Schauvliege krijgt nog geen ‘go’ voor statiegeld

‘De regering gaat voor een omvattend actieplan tegen zwerfvuil, maar de manier waarop is nog niet besproken.’ Dat laat het kabinet van minister-president Geert Bourgeois (N-VA) weten. Nog geen statiegeld dus. Eerst een week afkoeling.

De sterren voor het Verpakkingsplan van minister Joke Schauvliege (CD&V) stonden niet bepaald gunstig. Vlak voor de Vlaamse ministerraad er zich vanmorgen over boog, tikte Bourgeois zijn milieuminister nog op de vingers voor een vroegtijdig lek in de media. ‘Zeer ongelukkig’, zei de minister-president. En: ‘Dat helpt de besluitvorming niet’. Hij verwees ook naar een brief van de sector, waarmee hij nog aan de slag wou.

Bovendien legde het actualiteitsdebat van woensdag ook de verdeeldheid binnen de meerderheid bloot over de invoering van statiegeld - een onderdeel van het Verpakkingsplan. Open VLD en N-VA waren bijzonder kritisch. Toch zegt niemand vandaag categoriek ‘neen’. Het plan is vandaag gewoonweg niet besproken. Er volgt een week afkoeling. Volgende week zou de sector - dat tegen statiegeld is - met concrete engagementen komen om de strijd tegen zwerfvuil te versterken.

Datum: 18 mei 2018
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180518_03519496
Eigen mening:
Zelf heb ik een dubbele mening over het statiegeld op zwerfvuil. Ik begrijp dat dit niet direct beslist is en dat het tijd vraagt. Het vergt veel inspanning en geld om dit op poten te zetten en het is dus belangrijk dat iedereen hier goed over nadenkt alvorens te handelen. Zoals ik eerder al zei heb ik een dubbele mening. Langs de ene kant kan dit verschillende voordelen bieden zoals bijvoorbeeld een propere omgeving maar anderzijds heeft dit ook negatieve gevolgen zoals bijvoorbeeld de financiële kant. Ook biedt het geen zekerheid dat de gevolgen gaan uitdraaien op wat ze er van verwachten.

Laatst aangepast door Rutger.M*ls : 18th May 2018 om 17:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.