actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2018, 15:28
Jari.L*ockx Jari.L*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 47
Kind van drie jaar komt om bij politieachtervolging

Een kind van drie jaar is afgelopen nacht omgekomen bij een verkeersongeval met een busje. Het voertuig sloeg op de vlucht voor een politiecontrole, werd kilometers achtervolgd om uiteindelijk nabij Nimy-Maisières, bij Bergen, te botsen. In het busje zaten 26 volwassenen en drie kinderen.

Een politiepatrouille van de snelwegpolitie van Henegouwen kreeg afgelopen nacht een bestelwagen in het vizier die opvallend zwaar geladen was. Bij controle bleek de nummerplaat niet bij het voertuig te horen. Toen ze de bestelwagen aan de kant wilden zetten, sloeg de bestuurder op de vlucht.
‘Er werd versterking gevraagd maar de chauffeur negeerde alle stoptekens’, zegt François Farcy, directeur bij de federale gerechtelijke politie van Bergen.
Volgens de politie hielden de passagiers een kind uit het raam. Ter hoogte van het parkeerterrein van Maisières, bij Bergen botste de Peugeot Boxer aan hoge snelheid tegen een voorganger.
26 volwassenen en drie kinderen zaten samen in het laadruim van de bestelwagen. Een meisje van drie jaar overleefde het niet.
Alle inzittenden van het busje zijn meegenomen voor verhoor. Het parket van Bergen vraagt de aanhouding van de bestuurder.

Eigen mening: Ik vind het heel erg voor dit kind. Ik veronderstel dat dit vluchtelingen waren die naar een andere plek gebracht werden door smokkelaars. Deze mensen zaten samen in een laadruimte gepropt en zo is er iemand aan gestorven. Ik denk dat de politie wel goed haar werk heeft gedaan want ze gingen achter een verdacht voertuig aan en wisten niet dat het vol zat met mensen. De schuld ligt vooral bij diegene die dit busje bestuurde vind ik en het parket deelt deze mening ook met mij dus hier handelen ze eens goed.

url:http://www.standaard.be/cnt/dmf20180517_03517367
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.