actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th May 2016, 12:54
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Terreur maakt vliegen nog goedkoper

De aanslagen van 22 maart voeren de concurrentiestrijd tussen de luchtvaartmaatschappijen verder op. Reislustigen kunnen historisch goedkope vliegtickets kopen.

Ryanair zal zijn ticketprijzen de komende maanden met zeven procent doen zakken. Tegen het einde van het jaar worden ze zelfs 12 procent goedkoper.

De site Cheaptickets.be zag dan weer de gemiddelde bestelwaarde sinds januari met tien procent dalen. En ook Brussels Airlines kondigt nieuwe promoties aan om de markt te stimuleren.

De prijzenslag is een rechtstreeks gevolg van de aanslagen, erkent Ryanair-baas Michael O’Leary. ‘Nooit konden de klanten betere deals doen. Doordat onze concurrenten profiteren van de lage olieprijzen. Maar ook door de aanslagen in Europa en de stakingen van de luchtverkeersleiders in Frankrijk.’ Als de vlucht van EgyptAir die op 19 mei neerstortte, ook door terroristen getroffen blijkt, dan zouden de prijzen nog wel eens verder kunnen dalen, aldus O’Leary.

Ook de Antwerpse transporteconoom Eddy Van de Voorde voorspelt dat reislustigen de komende maanden van historisch lage prijzen kunnen profiteren. ‘Door de aanslagen voelt de sector nog steeds een terugval van vijftien tot twintig procent. Om die vluchten te vullen zal het mechanisme van vraag en aanbod spelen.’ Maar ook lage olieprijzen en klassieke concurrentie spelen mee. ‘Door op nieuwe bestemmingen te vliegen, breken we monopolies, wat ook de prijs verlaagt’, zegt Geert Sciot van Brussels Airlines.

Maar van een echte prijzenoorlog is vooralsnog geen sprake, aldus Eddy Van de Voorde. ‘Het gaat eigenlijk zeer goed met de luchtvaart. De capaciteit wordt volop benut, voor het eerst in jaren kunnen zowat alle maatschappijen zwarte cijfers voorleggen. Over een paar maanden zal ook in België het groeipad zich voortzetten zoals voordien.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160523_02303770

Mening:
Bij het lezen van dit artikel was mijn eerste verwachting dat het eigenlijk vrij slecht zou gaan met de luchtvaartmaatschappijen. Is dit dan het enige positieve na de aanslagen in Brussel? Of kan dit ook als negatief beschouwd worden?
Men vermeld wel dat zowel alle maatschappijen zwarte cijfers kunnen voorleggen voor het eerst in jaren. Dit is zeer goed. Ook is het een goed teken voor personen die graag op vakantie gaan en van deze deal kunnen profiteren, waaronder ikzelf en mijn familie. Ik blijf het wel in mijn achterhoofd houden dat ik hiervoor niet ga juichen, er zijn ten slotte genoeg mensen gestorven...

Laatst aangepast door L*ze. Verhaegen : 24th May 2016 om 12:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th May 2016, 13:28
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Terreur maakt vliegen nog goedkoper

Ik vind het net zoals Lize verrassend dat door een terreuraanslag op de luchthaven vliegen goedkoper wordt. Dit komt blijkbaar omdat de luchtvaartmaatschappijen tegen elkaar concurreren. Ryanair zal zijn ticketprijzen de komende maanden met zeven procent doen zakken, wat ik veel vind. Op het einde van het jaar kunnen de ticketprijzen nog twaalf procent dalen.
Dan moet de inpak van de terreuraanslag toch veel groter zijn als ik zelf had gedacht. Ik vlieg deze vakantie ook naar een vakantiebestemming, je staat er even bij stil, maar toch heb ik de indruk dat veel mensen (net zoals mij) toch graag op vakantie gaan via het vliegtuig en ook niet thuisblijven uit angst. Ik ben wel blij om te horen dat er nog geen echte prijzenoorlog is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th May 2016, 14:00
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Het is inderdaad een lugubere gedachte dat we kunnen profiteren van de goedkope vliegtuigtickets vanwege de aanslagen op 22 Maart. Maar, de economie zit nu eenmaal zo in mekaar. Ze juichen er niet over, maar zien dit als een evenwicht die ze kunnen balanceren. We mogen er niet te lang bij stil staan. De economie draait door en ze doen dit op hun eigen manier.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.