actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2018, 12:33
Kyara.N*casie Kyara.N*casie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 35
VTM wil graag holebi's in nieuw seizoen 'Blind getrouwd'

VTM wil graag holebi's in nieuw seizoen 'Blind getrouwd'

Tot nog toe was er geen enkel holebi-koppel te zien in het populaire datingprogramma Blind getrouwd, maar daar wil VTM graag verandering in brengen. In het wervingsfilmpje voor kandidaten duiken onder andere een mannen- en een vrouwenkoppel op. "Hoe meer holebi-kandidaten zich inschrijven, hoe groter de kans dat we ze kunnen matchen."

Na drie seizoenen zou een holebi-koppel een primeur zijn in Blind getrouwd. “Holebi’s zijn zeker welkom in een eventueel nieuw seizoen van het succesprogramma”, laat VTM weten aan de site Be Out. Of er ook effectief een holebipaar het jawoord zal geven, hangt af van “het aantal inschrijvingen en of er kwalitatieve matches gevormd kunnen worden”.
Dat laatste is voor de programmamakers een absolute must. Enkel koppels die op papier "kwalitatieve matches" blijken te zijn, maken kans. Het is dus zaak dat zoveel mogelijk holebi-koppels zich inschrijven.

Ook voor de voorbije drie seizoenen schreven holebi's zich in, maar het waren er niet genoeg. Tientallen op een totaal van 4.000 in het vorige seizoen. “We maken het onszelf juist moeilijk”, liet VTM toen weten. “We laten de kandidaten enkel trouwen als ze een heel hoge matching*score hebben. Ook holebi’s schreven zich in, maar jammer genoeg was de matchingscore niet voldoende. Het zou onkies zijn om hen enkel voor de diversiteit te laten trouwen.”

In Australië lukte het al wel, daar trouwden in het programma Married At First Sight in 2016 al twee mannen.

Gevonden op De Morgen, 22 mei 2018,
https://www.demorgen.be/tvmedia/vtm...rouwd-b804f4fe/

Mijn mening: Ik vind dit een geweldig idee. Ik denk er al lang aan dat dat een feit zou moeten zijn, ik vind dus dat het lang geduurd heeft voor VTM dit eindelijk gerealiseerd heeft. Er zullen waarschijnlijk mensen zijn die dit geen goed idee vinden, maar dat vind ik maar onzin. Holebi's zijn ook mensen en hebben ook gevoelens, ik vond het al discriminerend dat er in de vorige seizoenen geen holebi's te zien waren. Zij hebben het ook niet altijd even makkelijk en ik vind het dus meer dan oké dat zij nu ook een kans krijgen in 'Blind getrouwd'.

Laatst aangepast door Kyara.N*casie : 22nd May 2018 om 12:38.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.