actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th January 2007, 13:49
sarabollen
Gast
 
Posts: n/a
Patiënten willen meer geneesmiddelen zonder voorschrift.

Onderstaand artikel is afkomstig van www.standaard.be op 16 januari 2007.
Ik kan er zelf helemaal niet akkoord mee gaan dat er nog meer geneesmiddelen zonder voorschrift te verkrijgen zouden zijn. Ik denk dat er dan nog meer misbruik van medicijnen zal gemaakt worden; dit onder andere door foutief en té snel gebruik. Het grote gevaar schuilt volgens mij in het feit dat bacterieën en dergelijk alsmaar meer bestand worden tegen onze pillen, drankjes,... Verder lijkt het me ook zo dat ons immuunsysteem zal afnemen. Als ons lichaam zelf niet meer moet vechten om staande te blijven, wat dan...?


,,Patiënten willen meer geneesmiddelen zonder voorschrift''

BRUSSEL - Van alle patiënten in België is 37 pct voorstander om verschillende geneesmiddelen te ontdoen van hun voorschriftplicht en ze vrij te koop aan te bieden in de apotheek.
Dat blijkt uit een onderzoek van Pharma.be, de vertegenwoordiger van de geneesmiddelenindustrie, naar de houding van patiënten tegenover medicijnen waarvoor geen voorschrift nodig is.

Het zijn vooral jongeren en mensen uit de beroepsactieve bevolking die meer geneesmiddelen vrij willen kunnen kopen bij de apotheker. Daarnaast geeft de studie aan dat de uitbreiding vooral vandoen is voor minder ernstige aandoeningen, zoals hoest (78 pct), verkoudheid (77 pct) en hoofdpijn (72 pct).
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.