actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2018, 17:27
Isabelle.V*rbist Isabelle.V*rbist is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 64
Peeters: "heb Inschattingsfout Gemaakt"

“Ik heb een inschattingsfout gemaakt en wil de verantwoordelijkheid daarvoor volledig op mij nemen.” Dat heeft Antwerps CD&V-lijsttrekker Kris Peeters deze middag gezegd in de studio van VTM NIEUWS na de hetze over de ultraorthodoxe jood Aron Berger die al dan niet zou opkomen voor CD&V.

Het was een turbulente week voor CD&V. Begin deze week werd aangekondigd dat de ultraorthodoxe jood Aron Berger op de lijst in Antwerpen zou staan. Die weigert om religieuze redenen vrouwen een hand te geven, uit respect voor zijn eigen vrouw.

Op die keuze kwam al heel wat kritiek, ook binnen de eigen partij. Net voor de persconferentie waar Berger voorgesteld zou worden, raakte bekend dat hij een tijd geleden voor diefstal werd veroordeeld. Op de persconferentie liet Berger dan de eer aan zichzelf en kondigde hij aan toch niet op de lijst te staan.

Meer tekst en uitleg

“Als we alles nu terugspoelen en herbekijken, dan is het natuurlijk zo dat wij bijkomende informatie hadden kunnen verschaffen”, geeft Peeters toe. “Mijn voorzitter wist dat er een Joodse kandidaat op de lijst zou staan en hij was daar ook van op de hoogte. Maar als u het nu bekijkt dan had ik natuurlijk heel wat mensen beter kunnen informeren.”

“Wanneer men zegt: ‘Er staat een superorthodoxe jood op de lijst van CD&V en die wil vrouwen geen hand geven’, dan heb je een zeer harde communicatie. Uiteraard wordt daarop gereageerd. Ik heb geprobeerd om die communicatie zo snel mogelijk te duiden, maar daar was de inbreng van Aron Berger natuurlijk essentieel. Als een vrouw een hand uitsteekt en ervan uitgaat dat Berger die een hand teruggeeft, dan zal ik dat uit respect ook doen. Dat was het kader dat was voorbereid, maar ondertussen was er al heel wat commotie rond ontstaan.”

Inschattingsfout

Peeters geeft dan ook toe dat er communicatiefouten zijn gebeurd. “Er is een inschattingsfout gemaakt en die wil ik volledig op mij nemen. Ik had verwacht dat we woensdag op de persconferentie heel duidelijk konden communiceren met de nodige tekst en uitleg en met de nodige nuance. Maar goed, het is niet zo gelopen dus ik neem daar de verantwoordelijkheid op mij.”

Bron: VTM Nieuws - https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/po...tent=&utm_term=
Datum: 22 april 2018
Eigen mening: Het is een feit dat Kris Peeters met de hele kwestie rond de ultraorthodoxe jood 'Aaron Berger' zijn partij CD&V voor schut heeft gezet. Je zou misschien wel kunnen denken 'negatieve aandacht is ook aandacht', maar toch denk ik dat deze hele heisa de geloofwaardigheid van de Antwerpse CD&V-politici flink wat schade heeft aangebracht. Ze hadden moeten kunnen voorzien dat hun aankondiging, waarin ze naar voren brachten dat er een chassidische jood op de lijst kwam, een enorme stortvloed aan reacties zou veroorzaken. Het was voor mij geen verrassing dat de media meteen begon te graven in het verleden van Aaron Berger. Als er dan titels in de pers tevoorschijn komen waarin staat 'veroordeeld wegens diefstal', 'wil geen hand geven aan vrouwen' dan weet je gewoon dat het niet goed komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.