actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th June 2014, 22:59
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Lichtere celstraf voor dronken doodrijder

Het hof van beroep heeft Ben V. (27) uit Merksplas woensdag een lichtere celstraf opgelegd voor een dodelijk ongeval met vluchtmisdrijf in 2012. Met vijftien glazen bier op reed de landbouwerszoon toen zijn dorpsgenoot Nick Vermeiren (18) dood. Ben V. kreeg vier jaar cel, waarvan de helft met uitstel. In eerste aanleg was die straf nog volledig effectief. Het hof legde de man ook vijf jaar rijverbod en 6.000 euro boete op.
Ben V. was op 18 maart 2012 zwaar op stap geweest tijdens de Halfvastenstoet in Rijkevorsel. Nadat zijn ouders hem meermaals hadden gebeld om de koeien te komen melken, weigerde hij zijn sleutels af te geven aan zijn toenmalige vriendin Dieke C., hij kroop zelf achter het stuur.

In de Eekhofstraat in Rijkevorsel botste hij met zijn Mitsubishi Pajero frontaal met fietser Nick Vermeiren. De jonge KLJ-leider belandde in een gracht. Ben V. stapte uit, zag het slachtoffer liggen en stoof weg. ‘Hij beweegt nog’, zei hij. ‘Ik heb eerder al een voorwaardelijke straf gekregen.’

‘Leven is kapot’

Thuis werd Dieke C. hysterisch. Moeder Agnes V.D. (50) stuurde haar zoon de stal in en ging op zoek naar het slachtoffer. Eerst alleen, daarna samen met Dieke C. en tot slot met haar man Willy V. (54). Hij vond het lichaam. ‘Sindsdien is mijn leven kapot’, zei Willy V. ‘Ik heb die jongen uit de sloot gehaald.’

Het ongeval gebeurde rond 19 uur. Pas vier uur later werd het lichaam gevonden. De autopsie wees uit dat Nick was gestorven door interne bloedingen en verstikking. Hij heeft nog geprobeerd overeind te krabbelen, maar kreeg geen lucht meer.

Ouders niet gestraft

Omdat ze niet meteen de hulpdiensten hadden verwittigd, kregen de ouders in eerste aanleg negen maanden voorwaardelijk voor schuldig verzuim. Dieke kreeg zes maanden voorwaardelijk. De eerste rechter vond dat ze verzuimd hadden om hulp te bieden door niet meteen de hulpdiensten te verwittigen. In beroep werden de ouders nu vrijgesproken. Het hof vond dat ze gedaan hadden wat ze konden, omdat ze de precieze locatie van het ongeval niet kenden. Zodra ze het slachtoffer hadden gevonden, belden ze een ziekenwagen.

De nabestaanden van Nick Vermeiren kregen 93.750 euro aan schadevergoedingen toegekend.


Bron; http://www.nieuwsblad.be/article/de...140611_01136456

Mening :

Eigenlijk zou ik hier geen mening mogen uiten. Ze zal toch subjectief en gekleurd zijn. Nick Vermeiren was een leerlingen aan het VTI Spijker, waar ik ook lessen heb gevolgd. Ik kende hem en sprak ook af en toe met hem, leuke kerel. Zijn dood kwam als een schok aan, ik kan mij niet bedenken wat het moest zijn geweest voor zijn vrienden en ouders. Hun leven is verwoest en ze zullen altijd een leegte hebben, dat ze nooit zullen vullen.

Afscheid nemen van een vriend,
Hoe doe je dat?


Nu, jaren later, blijkt de dader een lichtere celstraf te mogen ontvangen. De dader had 15 pinten op, vijftien en wandelt binnen 2 jaar (waarschijnlijk vroeger) buiten. Hij heeft een leven afgenomen, dat juist begon. Hij heeft nooit met een auto gereden, nooit een serieuze relatie gehad, nooit een middelbaar diploma kunnen ontvangen,nooit zelfstandigheid kunnen opbouwen,...

De dader die vluchtmisdrijf heeft gepleegd, die bovendien het kind voor dood heeft achtergelaten krijgt nu 2 jaar. Na die 2 jaar kan hij verder gaan met zijn leven ,terwijl ouders en vrienden van Nick, voor eeuwig een litteken hebben.

Afscheid nemen van een vriend,
Hoe doe je dat?
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.