actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2011, 21:03
Charlotte Le Dreff Charlotte Le Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 59
Alpen zitten zonder sneeuw, opening skiresorts uitgesteld

Alpen zitten zonder sneeuw, opening skiresorts uitgesteld

Steeds meer skigebieden komen in de problemen en moeten hun winteropening uitstellen omdat de sneeuw achterwege blijft. Door het te warme en droge weer kunnen zelfs de sneeuwkanonnen vaak hun werk niet doen want tussen de 1.000 en 2.000 meter hoogte blijft de temperatuur boven nul. Enkel op de gletsjers kan er geskied worden. Volgens de lokale weersvoorspellingen wordt er ook deze week geen sneeuw verwacht.

Overdag is het op 2.000 zo'n vijf graden. Pas vanaf 3.000 meter liggen de temperaturen rond het vriespunt, zo meldt Wintersport.nl. Geen wonder dat de skiresorts met de handen in het haar zitten. Heel wat gebieden zagen zich genoodzaakt om hun winteropening uit te stellen naar begin december. Onder meer Andermatt en Davos in Zwitserland, Sölden in Oostenrijk en Val Thorens in Frankrijk openen later dan gepland. In heel Oostenrijk viel op 26 oktober de laatste regen. Deze week zal er niets aan het weerbeeld veranderen.

Overuren
Het Oostenrijkse Ischgl weigert zich echter bij de situatie neer te leggen. Maar liefst duizend sneeuwkanonnen draaien overuren in de hoop dat het populaire resort toch op 25 november kan openen. (kve)

21/11/11 13u00
Het Laatste Nieuws

Mening:
Het weer is zichzelf niet meer. Het rijmt niet alleen maar het is ook zo. De wereld is helemaal niet meer zoals ze was. We zijn de laatste drie jaar stilaan van klimaat aan het veranderen. Dit allemaal door de opwarming van de aarde. De opwarming van de aarde wordt meer en meer geďntroduceerd bij de mens maar toch blijkt het niet door te dringen. Ook denk ik, dat als we allemaal opeens gezond zouden leven, het ook niet veel meer uit zou maken. We hebben de wereld gewoon kapot gemaakt. Vorig jaar rond deze tijd viel de sneeuw met bakken uit de lucht. Nu is het nog 'warm' voor de tijd van het jaar. Sommige bloemen in onze tuin krijgen nu knoppen en beginnen te bloeien. Het is allemaal verstoord. De ijskappen smelten, sommige dierstoorten zijn hierdoor met uitsterven bedreigt. Ik vind dit heel erg maar langs de andere kant vind ik het ook spectaculair dat ik zo'n 'verschuiving' van klimaat endergelijke kan meemaken.

Het is niet goed gesteld met onze aarde en ik denk daarom ook dat de wereld het niet lang meer te trekken heeft. Misschien nog honderdduizenden of miljoenen jaren maar dat is het dan ook. We hebben het allemaal aan ons te danken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.