actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Filmbesprekingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2013, 13:49
N*ra.Rabah N*ra.Rabah is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: v
Posts: 81
Trailer ‘Thank God it’s Friday’ van YouTube gehaald

De trailer van de Belgische documentaire ‘Thank God it’s Friday’ die vanavond in premičre gaat in Brugge, over het Israëlisch-Palestijns conflict, is van de videowebsite YouTube gehaald na een anonieme klacht.

In ‘Thank God it’s Friday’ kaarten de twee jonge documentairemakers Jan Beddegenoodts en Niel Iwens het Israëlisch-Palestijns conflict aan door in te zoomen op een klein dorp. Ze trokken er zelf op uit zonder perskaart en kogelvrije vest.

De trailer van ‘Thank God it’s Friday’ stond al een tijdje op YouTube, maar gisteren werd die verwijderd. ‘Ik werd door YouTube gecontacteerd omdat er blijkbaar een anonieme klacht werd ingediend’, vertelt Jan Beddegenoodts aan de VRT.

Monddood

Volgens Beddegenoodts is de klacht afkomstig uit Israël. ‘Ik kreeg een Hebreeuws mailtje waarin geëist werd dat ik een document kon voorleggen met de handtekening van iedereen die in de documentaire voorkomt. Anders zou het filmpje verwijderd worden.’ Dat is nu volgens hem gebeurd.

Beddegenoodt reageerde onzet. ‘Ik heb 2,5 jaar aan de documentaire gewerkt en net voor de premičre wordt de trailer van het internet gehaald. Men wil duidelijk niet dat dit onder de aandacht komt’, zegt hij aan de VRT. ‘Ze willen ons gewoon monddood maken.’

Hij is naar eigen zeggen niet van plan om het hier bij te laten. ‘Ik ben een onafhankelijke documentairemaker, YouTube is de enige weg om mijn werk te laten zien aan het publiek.’ Beddegenoodts gaat samen met een advocaat bekijken welke stappen hij kan ondernemen tegen de beslissing van YouTube.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131003_00772923

Mening: Waarom werd deze documentaire van YouTube gehaald? Is het omdat de Israeli's de schrijnende waarheid van het Palestijns-Israëlisch conflict niet willen laten zien aan de rest van de wereld? Er moet toch een reden zijn waarom men deze documentaire niet wil laten zien. Deze twee mannen hebben hard aan de documentaire gewerkt en ik vind het een spijtige zaak dat het van YouTube werd gehaald. Hopelijk vertonen ze deze docu binnenkort toch, zodat het niet zomaar onder stoelen en banken wordt geschoven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.