actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Filmbesprekingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2009, 10:00
Lotte.Verreijdt Lotte.Verreijdt is offline
Lotte
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
De Helaasheid der Dingen binnenkort in Amerika

'De Helaasheid der Dingen' binnenkort ook in Amerikaanse bioscopen

pdw
BRUSSEL - De film 'De Helaasheid der Dingen', naar het gelijknamige boek van Dimitri Verhulst, komt binnenkort uit in de Amerikaanse filmzalen. De Amerikaanse filmverdeler Neo Classics Intl., onder meer bekend van 'Aanrijding in Moscou', heeft de filmrechten gekocht en verdeelt de film van Felix van Groeningen onder de internationale titel "The Misfortunates". Dat meldt Kinepolis.

Op het New Yorkse Hamptons International Film Festival won de film onlangs de drie belangrijkste prijzen, die van Beste Film, Beste Scenario en Beste Fotografie. 'De Helaasheid der Dingen' maakte zijn Noord-Amerikaanse première op het Toronto International Film Festival en zijn Aziatisch debuut tijdens het Pusan Internationaal Film Festival. De filmrechten werden inmiddels aangekocht door Against Gravity voor Polen en A-One voor Rusland en de Baskische landen.

De film is tevens Belgische inzending voor de 82ste Oscarnominaties. De officiële selectie wordt op 2 februari aangekondigd.

'De Helaasheid der Dingen' kwam op 7 oktober in Vlaanderen en Brussel uit en heeft inmiddels al meer dan 340.000 bezoekers op de teller staan. Vanaf woensdag wordt de film tevens in Franstalig België geprogrammeerd in onder meer Luik, Bergen en Charleroi.

Bron: De Standaard Online
Eigen mening: Ik heb zelf de film nog niet gezien, ik ben eerst van plan om het boek uit te lezen en vervolgens de film te zien. Ik heb er al hoge verwachtingen van doordat hij nu al belangrijke prijzen won. Zoals die van Beste Film, Beste Scenario en Beste Fotografie. Dat de film nu internationale belangstelling krijgt vind ik een eer voor de vlaamse filmwereld.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2009, 14:51
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Wow!

Amai, dit is weer enorm goed voor België. Ik blijf een voorstander van de Vlaamse films, enkel Loft, die overrated werd, viel mij een beetje tegen. Maar de Helaasheid der Dingen vond ik ongelooflijk goed. Loft heeft al verschillende buitenlandse prijzen gewonnen, dus dan maakt Helaasheid der Dingen zeker kans.
Hoera voor de Belgische filmindustrie!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th November 2009, 11:39
Ilja.Rits Ilja.Rits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 63
Het is inderdaad wel goed nieuws voor België! Maar toch vind ik de Helaasheid Der Dingen een beetje overrated. Ik ben er deze week naar gaan kijken en had er toch wel zeer hoge verwachtingen van door de lovende commentaar. Maar het viel helaas een beetje tegen. Ik wil niet zeggen dat het een slechte film is, het is zeker een origineel verhaal, maar ik had er meer van verwacht! Misschien de volgende keer met wat minder hoge verwachtingen naar een film gaan kijken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2009, 20:42
jesse.vervloet
Gast
 
Posts: n/a
Ik ga meteen met de deur in huis vallen, Felix van Groeningen (regisseur van de film) heeft zichzelf overtroffen en heeft het boek van Dimitri Verhulst heel knap verfilmd. Sommige scenes uit de film combineerd hij agressie met gezelligheid, heel straf. Acteur Koen De Graeve heeft zichzelf ook overtroffen, heel knappe acteerprestatie. Ook de emoties in de film laaien soms hoog op, dit is nog maar eens een Vlaams meesterwerk.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 1st December 2009, 19:15
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Dit is knap! Ik vind het dan ook een zeer goede film. Wat ik wel spijtig vind is dat het toch niet zo goed overeenkomt met het boek (bv. personages die zijn gewisseld, geweldige scènes uit het boek die niet in de film voorkomen). Maar voor de rest heb ik er niets op aan te merken. Ik ben ook een zeer groot fan van goede Vlaamse films. Ik denk aan 'aanrijding in Moscou', 'man zkt vrouw', 'iedereen beroemd', 'dagen zonder lief', ... Stuk voor stuk topfilms! (Loft heb ik nog niet gezien omdat het me al een minder goede film leek!) Wat me opvalt aan de Vlaamse films die ik al heb gezien is dat het een meer realistische kijk op het leven is. Hier en daar natuurlijk wat 'over the top', maar dat maakt zo'n film natuurlijk weer interessant en lokt kijkers. Ik ben ook zeer trots dat we deze film mogen/kunnen voorstellen op de 82e Oscarnomminaties!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.