actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Filmbesprekingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th March 2012, 09:29
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
De Oscar-winnaars van 2011 op een rijtje: The social network + Tiener stapt uit leven

De Oscar-winnaars van 2011 op een rijtje

* donderdag 23 februari 2012, 11u00
* Auteur: loa


Er werden vorig jaar Oscars uitgedeeld in 24 categorieën. Hieronder het volledige lijstje.

Beste Film
The King’s Speech

Beste Regie
Tom Hooper (The King's Speech)

Beste Acteur
Colin Firth (The King's Speech)

Beste Actrice
Natalie Portman (Black Swan)

Beste Acteur in een bijrol
Christian Bale (The Fighter)

Beste Actrice in een bijrol
Melissa Leo (The Fighter)

Beste Animatiefilm
Toy Story 3

Beste Korte Animatiefilm
The Lost Thing

Beste Niet-Engelstalige Film
In a Better World (Denemarken)

Beste Origineel Scenario
The King’s Speech

Beste Aangepast Scenario
The Social Network

Beste Originele muziek
The Social Network

Beste Originele nummer
We Belong Together (Toy Story 3)

Beste Art Direction
Alice in Wonderland

Beste Cinematografie
Inception

Beste Kostumering
Alice in Wonderland

Beste Lange Documentaire
Inside Job

Beste Korte Documentaire
Strangers No More

Beste Filmmontage
The Social Network

Beste Make-up
The Wolfman

Beste Kortfilm*
God of Love
*Het Belgische Na Wéwé greep naast de Oscar

Beste Geluidsmontage
Inception

Beste Geluidmix
Inception

Beste Visuele effecten
Inception

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110228_014

Na lange periode heb ik mezelf eindelijk de film 'The social network' aangeschaft en bekeken. Ik stond voor de film hier een beetje kritisch tegenover omdat ik eigenlijk geen idee had op welke manier deze film zou kunnen bijdragen tot het idee van de ontstaansgeschiedenis van Facebook. Daar moest ik al snel op terugkomen na de film gezien te hebben. Ik stond eigenlijk echt versteld hoe dat hele proces in gang is gekomen en is uitgegroeid tot iets wat vandaag in het mens- en wereldbeeld is vastgeworteld. Mensen leven praktisch op Facebook vandaag de dag, en ik vond het dan ook heel interessant hoe de film al deze aspecten aan het licht bracht. Thema's zoals vriendschap, jaloezie, maatschappijvisie, ondernemersvisies, privacy, ... Alles werd in de film besproken.
Het verhaal wordt verteld aan de hand van het vervolgingsproces tegen Mark Zuckerberg voor het stelen van het idee van Facebook. Dat vond ik eigenlijk een zeer goede leidraad waardoor het verhaal ook onmiddellijk vorm kreeg en duidelijk was voor leken onder ons. Die hele ontwikkeling vond ik verbazingwekkend, zeker als je beseft dat één individu de wensen van praktisch de hele wereld heeft verwezenlijkt door een internetsite die vandaag de dag praktisch ondenkbaar is in de maatschappij. Ik vind het dan ook goed dat verhaal volledig naar buiten wordt gebracht, met onder andere de negatieve kant van zaken: bedrog, nadelen aan rijkdom en slechte invloed van vrienden, hoe een onveranderde relatiestatus kan leiden tot het einde van je relatie, ... Naar mijn mening is het een goed idee om Facebook te gebruiken om bijvoorbeeld sociale contacten te onderhouden of foto's te delen met elkaar. Maar er zijn ook heel wat negatieve punten aan verbonden waar mensen weinig rekening mee houden. Ik vind dat Facebook geen dagboek is dat iedereen kan lezen. Ik heb respect voor mensen die dit wel zo gebruiken, maar dat kan je bij mij niet terugvinden. Mijn Facebook is dan ook alles behalve persoonlijk, op een aantal details na! Maar dit is dan ook enkel zichtbaar voor de mensen waarvan ik wil dat het zichtbaar is!
Facebook is misschien een antwoord voor velen, maar die antwoorden zijn niet altijd op een positieve manier. Denk maar terug aan volgend voorbeeld.

Tiener stapt uit leven na pesterijen op Facebook

* donderdag 12 januari 2012, 13u45
* Bron: Heraldsun.com
* Auteur: dar


De Australische staat Victoria is in shock, want Sheniz Erkan, een schoolmeisje dat volgende week haar vijftiende verjaardag zou vieren, beroofde zich van het leven omdat ze werd gepest op school en via Facebook.

Op Facebook werd er al een groep opgericht om haar te herdenken. Meer dan 22.000 mensen zijn daar al lid van. En ook op Youtube werden al pakkende filmpjes gepost. Maar helaas worden er na haar dood ook nog steeds haatmails en dreigberichten verstuurd.

'Het pesten was al een tijdje bezig', vertelt haar broer Aykut. 'Sheniz wou er niemand iets over vertellen, maar ze trok het zich wel hard aan. Ze was een zeer geliefd persoon. Ze zou alles doen voor haar vrienden. Dit is gewoon heel erg.'

'Er zijn nog steeds mensen bezig met het versturen van afschuwelijke berichten op haar Facebookpagina', zegt Aykut. 'Hoe kunnen mensen zo laag vallen?'

Aykut had al cadeautjes voor haar verjaardag gekocht en keek er hard naar uit om haar te zien spelen in de Women's Premier League, de hoogste voetbalklasse in het Australische vrouwenvoetbal, want ze had veel talent.

Morgen wordt Sheniz begraven.

Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij Tele-Onthaal (106 of www.tele-onthaal.be) of de Zelfmoordlijn (02–649.95.55 of www.zelfmoordlijn.be).

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20120112_100

Met dit artikel wil ik zeker niet enkel focussen op de negatieve kant van Facebook, integendeel! Zelf ben ik ook actief op Facebook en dat ga ik zeker zo houden!
Ik wil gewoon aantonen dat mensen moeten leren om iets voorzichtiger om te gaan met Facebook wat betreft foto's, updates, reacties, ... Soms kan dat nogal kwetsend overkomen, ook al is dat niet zo bedoeld. Net zoals wanneer je mailt of sms't kan dit soms fout geinterpreteerd worden omdat je niet altijd een toon kan gebruiken die je wel in je stem kan leggen. Dit leidt dan tot zulke incidenten die eigenlijk perfect vermeden kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.