actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Filmbesprekingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2011, 09:47
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 92
Entre les murs

Entre les murs

François maakt zich klaar als leraar van de vierde klas voor een nieuw jaar op een middelbare school in een moeilijke wijk. Culturen en denkwijzen botsen vaak met elkaar in het klaslokaal, die een afspiegeling is van de hedendaagse Franse maatschappij. Hoe vermakelijk en inspirerend de leerlingen ook kunnen zijn, hun moeilijke gedrag kan elk enthousiasme van een onderbetaalde leraar dempen. François staat erop een omgeving te creëren waar respect en aandacht de boventoon voeren. Hij verbaast zijn leerlingen met zijn openheid en oprechtheid, maar ze kunnen het niet nalaten zijn democratische methodes en zijn ethiek stevig op de proef te stellen.

Bron : http://www.cinebel.be/nl/film/10034...re-les-murs.htm
__________________________________________________ _____________

Deze film is echt een aanrader voor elke toekomstige leerkracht.
Tijdens het bekijken van de film komen er ontzettend veel vragen in je op. Bijvoorbeeld: Moest ik nu zelf voor zo’n klas staan, hoe had ik het aangepakt? Wat had ik wel/niet getolereerd? Zou ik het een volledige jaar volgehouden hebben? …

Zoals in de film zelf al duidelijk is, gaat iedereen hier anders mee om en heeft elke leerkracht zijn eigen aanpak. Ik ben er wel van overtuigd dat je als leerkracht van zo’n school/klas wel sterk in je schoenen moet staan en niet op je mond gevallen moet zijn. Anders maak je tegen je leerlingen geen schijn van kans.

Voor de leerkrachten die voor zo’n klassen staan heb ik dus enorm veel respect. Ik denk dat het ontzettend moeilijk is om zo’n kinderen gemotiveerd te krijgen én te houden.
Als wij in onze eerste jaren als leerkracht in een van onze stagescholen staan, denk ik dat we van geluk mogen spreken. Ik denk niet dat je in Vorselaar en omstreken snel een school zal vinden met zoveel verschillende nationaliteiten en culturen door elkaar.

De film is ook goed discussiemateriaal voor tijdens de lessen PDV klassenmanagement!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.