actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2013, 08:38
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Man opgepakt die aanslag plande op VRT

De politie heeft woensdag in Sint-Niklaas een 23-jarige man opgepakt die terreuraanslagen aan het plannen was om de Belgische staat omver te werpen. Hij probeerde mensen te ronselen op café met een manifest, zoals ook Anders Breivik dat deed.

De 23-jarige man van Nederlandse afkomst werd opgepakt door de politie omdat hij op café, met een manifest onder de arm, mensen aan het ronselen was voor terreuraanslagen. Hij wilde daarmee de Belgische staat omver werpen en wilde zijn boodschap ook graag verkondigen op tv, bij de VRT, desnoods door geweld te gebruiken. Hij beweerde dat hij een aanslag plande op onder meer de gebouwen van de VRT in Brussel en een aantal overheidsinstellingen. De Nederlander werd na zijn arrestatie gefouilleerd en verhoord.

‘De plannen worden heel ernstig genomen’, aldus het parket. ‘Hij is aangehouden en er is een college van onderzoekers aangesteld om hem te onderzoeken.’ Er wordt rekening gehouden met een psychose.

De man zit momenteel in de psychiatrische afdeling van de gevangenis van Brugge.

De Standaard Vandaag om 07:05 door gjs

Mijn mening:
Best een gestoord verhaal als je het mij vraagt. Gelukkig heeft de 23-jarige man niet veel denkwerk in zijn plannen gestoken anders hadden we een groot probleem gehad.
Het is wel goed dat ze de man in de psychiatrische afdeling van de gevangenis hebben gestoken. Want dat is volgens mij precies de plaats waar de man thuis hoort. De testen of de man al dan niet psychisch is moeten nog gedaan worden, maar ik heb het vermoeden dat het resultaat positief gaat zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.