actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: 'Jonge' moeders van 66... Moet dat kunnen?
Moet kunnen... 4 8.16%
Moet niet kunnen... 45 91.84%
Stemmers: 49. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th October 2007, 19:40
janavanranst janavanranst is offline
Registered User

Er zijn toch vreemde mensen op de wereld

Ik vind dit, zoals vele onder ons, ook echt onverantwoord. Ik kan begrijpen dat deze vrouw nog zeer graag kinderen wilt maar je kan even goed een kind van een jaar of 12-13 adopteren uit een of ander arm land. Dit kind zal de vrouw even goed graag zien en voor eeuwig dankbaar zijn.

Volgens mij is een zwangerschap op deze leeftijd echt niet meer gezond. Niet voor de vrouw maar zeker niet voor het kind. Want de kans op vroeggeboorte en handicap is hier zeer hoog.

Ikzelf heb ouders die 8 jaar schillen en ik voel dit verschil al hard. Mijn vader is veel traditioneler dan mijn moeder en daardoor heb ik met mijn vader vrij veel ruzie. Ik zeg niet dat deze vrouw haar kind niet goed gaat opvoeden maar ik denk dat dit toch zeer moeilijk zal worden.

Ik ben vooral bang dat dit kind later gepest gaat worden omdat zijn/haar moeder al een behoorlijke leeftijd heeft.
Met citaat antwoorden
Oud 30th October 2007, 15:24
Elke Peeters Elke Peeters is offline
Registered User

Moeder van 66

Dit is wel een onderwerp dat vele verschillende meningen oproept. Ik weet het eigelijk zelf niet goed... Langs de ene kant vind het onverantwoord omdat er natuurlijk een grote kans is dat een kindje sterft of de moeder riskeert haar leven. En hoe gaat de opvoeding dan? Als het kind in de puberteit is en heeft zijn of haar moeder dan het meeste nodig,is ze er dan nog? Maar langs de andere kant,als de vrouw gelukkig is en ze wilt nog graag kinderen...waarom niet? Zoiets roept bij mij toch veel vragen op maar echt pro of contra? Geen idee,zoiets beslist de persoon in kwestie vind ik.

Groetjes Elke
Met citaat antwoorden
Oud 2nd November 2007, 19:09
marliessomers marliessomers is offline
Registered User

Ik vind als je 66 bent, dat je dan te oud ben om kinderen te krijgen. Ik vind dat een kind recht heeft op jong dynamische ouders. Ik vind dat je dan als “toekomstige ouder” niet egoïstisch moet zijn en kijken of je het leuk zou vinden om een kindje te krijgen, maar je moet naar je “toekomstig” kind kijken en dan moet je onder ogen zien dat het kind geen normaal leven zal hebben. Wanneer het kind in zijn pubertijd zal zitten moet het misschien zijn ouders helpen omdat ze zo oud zijn en sommige dingen niet mee kunnen. Ook denk ik niet dat een moeder van 66 jaar nog zo kan spelen met haar kind als een moeder van 25 jaar.
Met citaat antwoorden
Oud 23rd April 2008, 10:59
s5050033 s5050033 is offline
Elien Wuyts

We hebben niet het recht haar te veroordelen, wel om een eigen mening te hebben. Ik vind het persoonlijk onverantwoord om op zo'n leeftijd nog kinderen te krijgen. Toch respecteer ik haar keuze wel. Misschien beter een moeder van 66 die haar kinderen liefheeft dan een moeder van 20 die er niet voor kan zorgen...

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:12.