actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Dikke auto, meer parkeerkosten?
Ja; je moet geld halen waar het zit... 4 28.57%
Nee; ze betalen sowieso al meer taksen... 10 71.43%
Stemmers: 14. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th January 2005, 12:26
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door A'lies Van Hoof
Dus mooi in theorie...maar...

Ik vind dat helemaal zo schoon niet in theorie. Bij ons thuis hebben we allemaal een grote wagen. Dit niet omdat we het allemaal graag luxueus hebben, maar wel omdat we al een paar keer een serieus accident hebben gehad door het onverantwoord rijgedrag van anderen. Die grotere wagen verhoogt het gevoel van veiligheid.
Maar of we daarom nu nog meer in die parkeerautomaten moeten steken...ik vind van niet.

zoals ik al zei: spijtig genoeg zijn er van (bijna) elke wetsverandering of taxverhoging onschuldigen de dupe... Je kan nu eenmaal niet voor iedereen goed doen maar ik vind persoonlijk het milieu belangrijker dan mijn eigen portemonnee dus als de parkeerkosten voor onze jeep zouden toenemen kan ik dat echt alleen maar toejuichen. Misschien dat mijn moeder dan wat meer met de fiets naar 't dorp zou gaan...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 5th January 2005, 13:16
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

neee da ga precies ook ni .. Ik weet niet hoe het komt
Oud 5th January 2005, 13:23
SuperJef's Avatar
Live fast, die young

ik hoop dat het met dit werkt.. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het komt dat dat niet werkt gewoon hier op de site ?
Oud 5th January 2005, 13:36
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Misschien dat mijn moeder dan wat meer met de fiets naar 't dorp zou gaan...

als je het zo beziet heb je volkomen gelijk Wim!
Maar wat ga je dan doen als jullie bv een dag naar Brussel ofzo zouden gaan? Nemen jullie dan ook de trein ofzo? ik denk het niet!
Alleen al maar omdat jullie dan een jeep hebben, zouden jullie bv het dubbele van een parkeergarage moeten betalen?

Ik blijf het met ons thuis vergelijken: wij hebben een monovolume(een grotere wagen dus, maar in het artikel wordt er dik en groot door elkaar gebruikt, dus ik weet zelf nu ook niet meer goed over welke wagens het gaat) omdat dat in onze familie nu eenmaal nodig is.
Elke keer als wij dan bijvoorbeeld een uitstap doen, of we gaan winkelen naar bv de makro(wat ik ons nog niet zie doen met de trein of de bus) zouden wij meer geld moeten betalen om te parkeren?
(dat van de makro is nu ff heeeeeeeeeeel ver gezocht, maar voor mij is parkeren, parkeren!)

Misschien zou er inderdaad meer iets op gezocht moeten worden dat mensen niet voor die 500m telkens de auto nemen uit luiheid!
Oud 5th January 2005, 14:07
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door judithgielens
Misschien zou er inderdaad meer iets op gezocht moeten worden dat mensen niet voor die 500m telkens de auto nemen uit luiheid!

inderdaad, en ze moeten ergens beginnen en mss is dit wel een goed begin.
ik ben nog nooit in de makro geweest dus ik weet niet waarom je daar een monovolume voor nodig hebt maar ik zou denken dat je met een "normale" auto en 1 inzittende toch ook naar de makro kan gaan of vergis ik mij hier?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 5th January 2005, 14:21
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
ik hoop dat het met dit werkt.. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het komt dat dat niet werkt gewoon hier op de site ?

Ow nice... ook een beetje gestyled zie ik... Is ook kleine hobby van mij. Enkel zeer dure hobby
Met citaat antwoorden
Oud 5th January 2005, 14:38
SuperJef's Avatar
Live fast, die young

idd een zeer dure hobby.. En als ze je dan nog eens laten bijbetalen voor die parkeerplaatsen..
Oud 5th January 2005, 14:47
judithgielens's Avatar
auti-juf

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
inderdaad, en ze moeten ergens beginnen en mss is dit wel een goed begin.
ik ben nog nooit in de makro geweest dus ik weet niet waarom je daar een monovolume voor nodig hebt maar ik zou denken dat je met een "normale" auto en 1 inzittende toch ook naar de makro kan gaan of vergis ik mij hier?

De makro is een nogal groot warenhuis. Je kan het vergelijken met een colruyt maar dan nog is 10x groter ofzo.
Als je daar iets koopt, is dat voor een groot deel ook met meer in een pak.
vb: je koopt in de colruyt een pak koeken.
Datzelfde kan je in de makro niet apart kopen maar in een pak waar 5 van die dozen koeken ofzo insteken.
Je kan daar gerust met 1 persoon naartoe, dan heb je een gewone koffer maar de achterbank enz natuurlijk ook nog vrij.
Meestal hebben wij allemaal wel iets nodig van de makro+het is ook gezelliger om met zn allen te gaan.
Omdat vele dingen niet enkel te verkrijgen zijn, koop je zowiso meer ==>meer ruimte nodig, vandaar de grote auto.

Om het eigenlijk heel simpel te houden: wij hebben nu eenmaal zo'n auto, het is handiger om op reis te gaan(heeft hoge PK om de caravan te trekken+veel laadruimte, wat wel nodig is als je 3weken op verlof gaat)
het zou nog dommer zijn moesten we nog een auto gaan bijkopen gewoon omdat we anders meer moeten betalen als we ergens parkeren.
Die auto is aangepast aan onze behoeftes, een kleinere wagen zou gaan maar wanneer we op reis gaan, staan de koelbakken wel bij ons vanachter, achter de zetel van de bestuurder en passagier) en moeten wij met onze knieën naar boven zitten!(zoals vroeger) geef mij dan maar die monovolume hoor
Oud 6th January 2005, 17:23
Oud-student

Dat ze eerst maar eens werk maken van die parkeerproblemen rond onze school. Maar ja, ik zal daar geen last meer van hebben na de examens. Dan zullen jullie mijn niet meer zien in Vorselaar tot ergens in maart. En dan weer niet meer tot in Juni.
Met citaat antwoorden
Oud 7th January 2005, 13:44
SuperJef's Avatar
Live fast, die young

Citaat:
Dat ze eerst maar eens werk maken van die parkeerproblemen rond onze school.

Ja da vind ik ook.. Ofwel moete 10 minute zoeke naar een plaatske.. En anders moete ge uwe auto naast de baan zette waar de kans groter is dat er eens een onoplettend bomma'ke uwe spiegel eraf knalt.. Ksnap eigelek niet goed dat een hogeschool geen fatsoenlijke parking heeft.. Op den hik in Geel had ik die problemen allemaal niet maarja nu ook nimmer..
Oud 7th January 2005, 17:01
Oud-student

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Ja da vind ik ook.. Ofwel moete 10 minute zoeke naar een plaatske.. En anders moete ge uwe auto naast de baan zette waar de kans groter is dat er eens een onoplettend bomma'ke uwe spiegel eraf knalt.. Ksnap eigelek niet goed dat een hogeschool geen fatsoenlijke parking heeft.. Op den hik in Geel had ik die problemen allemaal niet maarja nu ook nimmer..

Ik heb persoonlijk ik de eerste 4 weken dat ik op onze school zat twee boetes gehad van 52 euro. Gewoon door het feit dat ik nog niet wist waar je mocht parkeren en waar wel. Waar moest je toen een parkeerkaart leggen? Ik had nog ineens geen parkeerkaart. In plaats van eerst wat waarschuwingen uit te delen. Nee direct geld afpakken van studenten die het al zo moeilijk hebben als het om geld gaat.

Met citaat antwoorden
Oud 8th January 2005, 11:09
judithgielens's Avatar
auti-juf

Gisteren kwam dit onderwerp even ter sprake thuis en eindelijk heeft iemand mij eens duidelijk uitleg kunnen geven over wat het nu eigenlijk gaat!

Het gaat er dus niet om da grote of sjiekere wagens extra parkeergeld moeten betalen. Het gaat er wel om dat terreinwagens(jeeps) meer parkeergeld moeten gaan betalen.

Waarom? (en nu moet jou poll eigenlijk aangepast worden barst!)
- jeeps worden vaak geclasseerd als lichte vracht ==>moeten minder taksen betalen!!
-jeeps vervuilen meer

eigenlijk als je dat bekijkt zit heel dat systeem verkeerd ineen van taksen vind ik:
-ons papa rijdt met een vrachtwagen ==>vervuild meer, is zwaarder voor de wegen, ...
maar hij moet voor zijn vrachtwagen wel minder taksen betalen als voor zijn personenwagen!(een jeep wordt geclasseerd onder lichte vracht meestal(of zo proberen de meesten het toch te doen om minder taksen te betalen))
==>waar zit de logica???

Bij deze zou ik dan toch ook wel mijn mening in de poll aanpassen: haal het geld dan maar waar het zit!
Oud 8th January 2005, 18:10
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Thumbs up

Mooi dat je er zelf op uitkomt, Judith... De discussie in Nijmegen en in Nederland is idd van een iets andere aard dan hier ten lande... En in dat opzicht is het wellicht niet zo logisch om de poll te koppelen aan de Hollandse situatie en niet aan die van hier, want het kan zeer zeker een verschil uitmaken, zoals jij hier perfect hebt aangetoond!
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:23.