actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2015, 11:22
Sam.M*rtens Sam.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Lommel
Posts: 55
Gentse politie zet superflitspaal vanaf donderdag in

Vanaf donderdag zet de politiezone Gent de superflitspaal Lidar in, die gebruikt laser in plaats van een radar en kan zo gebruikt worden in de nauwe straten van het stadscentrum. Gent is de eerste politiezone die het twee ton zware toestel zelf aankocht.


Met de speciale camera wil de Gentse politie efficiënter en effectiever snelheidsovertredingen controleren, meer bepaald in de veralgemeende zone 30 die sinds eind april van kracht is in de stad.

‘Omdat het om een laser in plaats van een radar gaat, kan de “superflitspaal” zonder probleem gebruikt worden in nauwe straten waar andere flitscamera’s gehinderd worden door reflecties van metaal, onder meer afkomstig van tramstellen of geparkeerde wagens’, zegt de politie.

De politie wou de Lidar al in juni inschakelen, maar toen was het contract met de takelfirma die het twee ton zware toestel moet verplaatsen nog niet in orde. De stad is voorzichtig tewerk gegaan omdat vroegere takelcontracten al eens verzand zijn in een procedureslag.

De Lidar wordt vanaf donderdag gebruikt door het Team Camera’s van de Verkeersdienst van de Gentse politie.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151006_01905157
6 oktober 2015

Eigen mening: Ik denk dat met de invoer van de superflitspaal mensen wel voorzichtiger gaan rijden, en ook meer mensen geflitst zullen worden op het te snel rijden in kleinere straten in het centrum. Maar deze flitspalen zullen ook veel meer gekost hebben dan gewone. Vele steden zullen hier dan ook niet al te veel geld aan willen besteden, alleszins niet voor meerdere. Ik hoop dat de steden die hier het financieel voor hebben, ook deze nieuwe superflitspaal gaan invoeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th October 2015, 19:27
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Gentse politie zet superflitspaal vanaf donderdag in

Ik deel de mening van Sam en hoop dat de mensen dankzij deze flitspaal niet alleen voorzichtiger zullen rijden, maar ook veiliger.
Langs de ene kant is dit inderdaad een dure investering geweest, maar langs de andere kant zal deze investering zichzelf snel terug verdienen. Allereerst zullen mensen die te snel rijden niet onopgemerkt voorbij deze flitspaal kunnen rijden. Als men ook nog de boetes voor te snel rijden, roekeloos rijden, onder invloed rijden enz. zou verhogen, heeft men binnen de kortste keren niet alleen het geld van deze investering terugverdiend, maar ook genoeg geld verzameld om meer maatregelen te nemen om het verkeer veiliger te maken. Er gebeuren namelijk elke dag nog te veel (dodelijke) ongevallen die vermeden zouden kunnen worden, ik denk hierbij aan rijden onder invloed. Als men genoeg geld zou hebben, zou men bijvoorbeeld meer controles kunnen uitvoeren. Ik ga er nu van uit dat veel mensen geflitst zullen worden, dit is absoluut niet wat ik hoop. Ik hoop voor de slachtoffers en voor de bestuurders dat men voorzichtig en met aangepaste snelheid rijdt, niet geflitst wordt en er geen nare ongevallen plaatsvinden.

Ik vind het een goed idee dat men deze flitspaal in het midden van het centrum heeft geplaatst. Het centrum is namelijk altijd vol met mensen van alle leeftijden. Meestal zijn scholen vlakbij het centrum gesitueerd, voor en na schooltijd loopt het daar vol met kinderen en dient men dus nog veiliger en trager te rijden.

Ongevallen hebben voor niemand een goede afloop, we moeten samen naar een veilig verkeer streven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.