|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Problemen betalingen met de kaart voorbij
Het elektronisch betaalverkeer in ons land verloopt opnieuw normaal. Dat zegt Worldline, het bedrijf dat instaat voor betalingen met de kaart. De voorbije week was er een technisch probleem bij Worldline waardoor handelaars het geld van de elektronische betalingen niet doorgestort kregen.
"De problemen zijn opgelost", zegt Bram Boriau van Worldline. "We sturen momenteel de laatste bestanden door naar de banken zodat zij ervoor kunnen zorgen dat ten allerlaatste maandag en -behoudens enkele uitzonderingen- de handelaren hun geld krijgen." De banken zetten dit weekend extra personeel in om de achterstand met de betalingen weg te werken. Bij de KBC gaat het om een tiental mensen, zegt Viviane Huybrecht. "Wij hebben een team dat de voorbije uren en ook de voorbije nacht de bestanden die tot en met gisterenavond door Worldline zijn aangeleverd, gemonitord heeft. Daardoor is op dit ogenblik zo goed als alle achterstand weggewerkt." Intussen wordt er met de handelsorganisaties overlegd over een eventuele schadevergoeding. Onder meer het Nationaal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) en Unizo hadden daarom gevraagd. de redactie 26/09/15 eigen mening: Ik vind het goed dat ze extra personeel hebben ingezet om het probleem zo goed en snel mogelijk op te lossen. Ik begrijp wel dat vele bedrijven hier schade aan gedaan hebben, en dat zij een schadevergoeding willen. Ik vind het goed dat de bedrijven hier onderling over overleggen om een eerlijke schadevergoeding te krijgen. |
#2
|
|||
|
|||
Problemen betalingen met de kaart voorbij
Ik begrijp dat dit een enorme opdoffer was voor de handelaars die betrokken waren bij dit voorval. Anderzijds vind ik het ook nuttig om het probleem vanuit een bredere perspectief te benaderen. Ik denk dat er nog meer schade is als de terminals niet werken, zoals afgelopen jaar rond de periode dat de meeste mensen kerstinkopen deden. Ik vind het logisch dar er een schadevergoeding wordt gevraagd, maar deze mag niet overdreven zijn. Uiteindelijk zullen alle handelaars nog wel hun geld nog krijgen, dit in tegenstelling tot dat mensen gewoon niet kunnen betalen. Van dit laatste ondervindt onze economie wel hinder, van dit probleem met de betalingen niks of weinig. Daarom denk ik dat de handelaars hun gezond verstand moeten gebruiken en het moeten relativeren dat er steeds problemen kunnen voorvallen als je met technologie werkt en zeker met een complex systeem als dit.
|