actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th May 2015, 20:54
J*liette.Boonen J*liette.Boonen is offline
Registered User

Dat 98 procent van de Vlaamse scholen niet voldoen aan de nieuwe energienormen is geen goed nieuws. Eén ding is duidelijk: er is werk aan de winkel! In minder dan 6 jaar (tegen 2021) moeten alle kantoor- en schoolgebouwen aan de norm voldoen. Geen eenvoudige klus! Zeker niet omdat scholen nu al te weinig geld hebben. Het is eigenlijk dweilen met de kraan open. Scholen moeten veel geld uitgeven aan de hoge energiefacturen. Als ze in de periode tussen 2009 en de dag van vandaag geïnvesteerd hadden in goede isolatie, dubbele beglazing en andere ingrepen die de warmte meer zouden houden in het schoolgebouw, zouden ze het geld dat ze nu in energiefacturen hebben moeten pompen al lang gerecupereerd hebben.
Mijn grootste zorg gaat voornamelijk uit naar het feit dat we gewoon energie aan het verspillen zijn. Hier zou en moest iets aan gedaan worden.
Met citaat antwoorden
Oud 20th May 2015, 11:05
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met de voorgaande meningen. Ik weet nog goed toen ik in het middelbaar zat dat ik exact hetzelfde verhaal kon vertellen als Elize. De verwarming volledig open, dan werd het muf in de klas en kreeg je bijna geen zuurstof meer om nog aandachtig te zijn. En als oplossing zetten ze een raam open. Er is ook een verschil in het aantal verdiepingen. Iedereen weet dat de warmte stijgt. Dus wanneer je op het tweede verdiep zat, dan nog eens in een computerlokaal (waar alle computers ook nog eens stonden te blazen) en de verwarming volledig open, kon je al wel raden in welke sauna we daar vele uren hebben gezeten. Isolatie zodat de warmte minder kan stijgen, dubbele beglazing enzovoort zouden dus al een hele oplossing zijn. Ik vind wel dat je merkt dat er veel werken aan de gang zijn om dit probleem op te lossen. Niet alleen om gebouwen een frissere look te geven maar ook om het isolatieprobleem aan te pakken. Zo zijn er bijvoorbeeld werken bezig aan mijn eigen hogeschool (waar ook nog allemaal enkele beglazing in de muren stak) en ook in mijn oude secundaire school zijn ze de ramen aan het vervangen om meer rekening te houden met het milieu en om de energiefactuur te drukken. Uiteraard zijn we er nog lang niet, maar het is toch al een begin en een vertoon van goeie wil.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:07.