![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Dit is wel spijtig. Zelf neem ik elke dag de bus naar school en deze verbinding gaat nog. Maar mensen die wat afgelegen wonen hebben hierin meer pech. Ze hebben zeer weinig bussen en deze zitten dan vaak ook vol. Dat ze in de weekends minder bussen willen laten rijden begrijp ik wel. Er zijn maar weinig mensen die voor 10 uur of na 19.00 de bus nog willen nemen in het weekend. Hierdoor worden de kosten van die bus dan weer zeer hoog. Ze zouden niet enkel minder bussen moeten laten rijden in de plattelandsgebieden maar overal. Zeker buiten de drukke uren in het weekend. Dan kunnen ze er misschien meer laten rijden doorheen de week wat dan weer beter is voor het milieu want dan nemen meer mensen het openbaar vervoer omdat de verbindingen beter zijn.
|
|
|||
|
|||
Zelf vind ik dit ook enorm spijtig. Ook al zitten er voor tien uur 's morgens en na 19 uur 's avonds minder mensen op de bus, er moet nog steeds rekening mee gehouden worden. Vaak vertrekken studenten zondagavond nog naar hun kot in een studentenstad. Wanneer deze studenten vroeger moeten vertrekken, wordt het nog drukker op de bussen doorheen de dag. Wie zit er graag met pak en zak op een drukke bus? Niemand.
Daarnaast is zondag dé dag bij uitstek om een uitstapje te plannen. Wanneer men dan goed wil zijn voor het milieu en de bus wil nemen, kan je eigenlijk maar een halve dag wegblijven omdat de uren van de bus dan beperkt zijn. |