![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik begrijp dat de werkende mens niet volledig akkoord gaat met het besparingsbeleid die de regering wilt invoeren, maar naar mijn mening uiten ze hun woede op een verkeerde manier. Ik denk dat een dialoog meer zal opleveren. Op deze manier kunnen beide partijen aan één tafel zitten en hun standpunt te woord staan, wat wel eens een oplossing kan opleveren.
Ik denk dat je met stakingen het doel mist en net de put dieper gaat graven dan hij al is. Dit artikel bewijst dit dan ook. 1 dag staking kost 878.000.000 euro, wat een grote smak geld is. Dit is zoals Roxan al eerder aanhaalde een enorm verlies voor ons land waar we nog de gevolgen van zullen moeten dragen. |
|
|||
|
|||
Ik zeg niet dat ik het eens ben met de stakers, maar volgens mij is de manier waarop zij hun "gelijk" willen halen wel effectief. Men gelooft niet meer zo zeer in woorden, maar wel in daden. Denk maar aan de Witte Mars wat betreft Dutroux... Daden hebben (veel) meer effect dan woorden. De regering Michel is er nog niet lang "aan", maar ik vrees ervoor dat ze er ook niet lang aan zullen blijven als het zo door blijft gaan...
|
|
|||
|
|||
Is dit nu net niet de bedoeling van een staking, dat je een lichte of extreme vorm van ongemak creëert? Als staken absoluut geen negatief effect zou hebben voor het land, haalt het vrijwel niets uit. Dan luistert de regering niet. Er zijn nu nog politici die koppig volhouden dat de stakingen niets veranderen.
De stakingen hebben trouwens al hun effect. Kris Peeters heeft zelf nog verkondigd dat hij bereid is het regeringsakkoord te herzien en dat hij openstaat voor sociaal overleg. Er wordt zelfs al gesproken over een vermogensbelasting, en dat was een van de pijnpunten van het regeerakkoord. Natuurlijk zijn er ook grenzen en zo'n toestanden waar we stakers zien die de politie met eieren bekogelen of een kledingwinkel overhoop gooien, kunnen natuurlijk niet. Maar er zijn ook velen geweest die vandaag vreedzaam hebben gestaakt en die daardoor echt wel een boodschap hebben gestuurd naar de huidige regering. |