actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Almaar snellere auto's 'normaal'?
Bestaande situatie is ok... 2 18.18%
De overheid moet hier ingrijpen... 9 81.82%
Stemmers: 11. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st December 2005, 10:44
Stevie Stevie is offline
Registered User

Question Hebben we nog een keuze?

Ik ben absoluut voorstander van een 'kijk in je eigen boezem' redenering, maar met die pk's heb je tegenwoordig al niet veel keuze meer - de pk's gaan gewoon omhoog en ik denk niet dat de meerderheid van de mensen dat persé wil.
Zo heb ik een vriend die een nieuwe wagen wil aanschaffen van merk X en in de klasse die hem interesseert (touring): het minimum vermogen bedraagt zo maar liefst 150PK - hij wil dit eigenlijk helemaal niet want dergelijk vermogen is sowieso absurd, maar het wordt wel standaard aangeboden. Hier zou de overheid toch wel kunnen ingrijpen...
Je kan misschien zeggen- waarom koopt hij dan geen Lada (no offence) of gaat hij met de fiets(....), maar als je veel op de baan zit heb je toch een wat 'stevigere' wagen nodig...
Er is trouwens sowieso opbod in het aantal pk's tussen de merken. Ik ben in elk geval niet geďnteresseerd en heb ook zelf bewust gekozen voor minder pk's bij de aanschaf van mijn kar. En dat zij er nog altijd veel meer dan je pakweg 10 jaar geleden kon krijgen....
Oud 2nd December 2005, 10:58
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Weet je, thuis hebben wij een auto gekocht met veel PK om de caravan te kunnen trekken, bij ons is het doel niet om daar snel mee te kunnen rijden.
Op die manier vind ik het wel een beetje verantwoord.

Maar je hebt inderdaad(veel) mensen die almaar sneller en sneller willen rijden.
Zelf zou ik het ook wel tof vinden moest de regering hier iets op vinden hoor vb: meer wegentaks vanaf x aantal PK of vanaf de auto max 160kan rijden ofzo. (de constructeurs moeten dan zowiso toch gaan verminderen want dan gaan er nog maar weinigen zijn die een auto willen kopen die max of meer dan 160kan)
Bijkomende oplossing: je hebt ook direct de gegevens van mensen die wel met zo'n auto rijden, wat het ook weeral gemakkelijker maakt om hen te controleren/op te sporen.

Enige nadeel: wat met mensen zoals bij ons thuis die zo'n auto gebruiken om de caravan te trekken?

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:45.