|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Mijn hond spoorde kanker bij mij op
De labrador van Claire Guest genaamd Daisy is uitgereikt tot een echte held. De hond spoorde namelijk kanker op bij haar baasje. Als dat nog niet genoeg is redden Daisy ook 551 andere Britten hun leven door kanker op te sporen.
Daisy werd al getraind door haar baasje toen ze nog een puppy was om kanker op te sporen. Claire die zelf ook arts is trainde Daisy om kanker op sporen door te ruiken aan urine-, adem- en huidstalen. Door dat ze Daisy deze vaardigheden had geleerd redden ze haar eigen leven. "Op een dag snuffelde Daisy aan mijn borst en legde haar poot erop", vertelde Claire. Ze had natuurlijk meteen door waarover het ging, ze liet het meteen controleren en kwam tot het resultaat dat ze kanker had. Omdat de tumor zo vroeg ontdekt was door Daisy kon het makkelijk verwijdert worden. Het was ook de eerste keer dat de labrador kanker opspoorden rechtstreeks in het lichaam in plaats van te ruiken aan een staal. Maar Daisy redden niet alleen haar eigen baasje haar leven, ook bij 551 stalen spoorde ze kanker op. Dierenrechtenorganisatie Blue Crossvond dat zeker een medaille waart. Daisy word nu ook ingezet bij het trainen van andere puppy's zodat ze later evengoed worden in het detecteren van kanker. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gez...ijn-leven.dhtml Mening: Persoonlijk vind ik het artikel fantastisch, zo zie je nog maar eens wat honden allemaal kunnen betekenen in een mensen leven. Het is niet alleen Daisy die mensen levens red, er zijn tal van andere verhalen en artikels over honden die mensen levens redden. Het is fantastisch dat dieren worden opgeleid op mensen te helpen. |