actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2014, 09:02
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Thumbs up Arts in New York genezen van ebola

Arts in New York genezen van ebola
Vandaag om 07:55 door evg | Bron: BELGA

Mail
Print
Arts in New York genezen van ebola
Burgemeester van New York, Bill de Blasio, moest de gemoederen bedaren in zijn stad Foto: AFP
De Amerikaanse arts Craig Spencer, die verzorgd werd in New York nadat hij het ebolavirus had opgelopen in Guinee, is genezen en mag dinsdag het ziekenhuis verlaten. Dat maakten de diensten van de burgemeester maandag bekend.
‘Craig Spencer, de arts die in het Bellevue-ziekenhuis behandeld werd voor ebola, is na een strikte behandeling en een reeks tests gezond verklaard’, klinkt het in een persbericht. ‘Dokter Spencer vormt geen gevaar meer voor de volksgezondheid en zal het ziekenhuis dinsdag 11 november mogen verlaten.’

De patiënt en de burgemeester van New York, Bill de Blasio, geven dinsdag nog een persconferentie. In de Verenigde Staten zijn er momenteel geen gevallen van ebola meer.

Craig Spencer (33) werd in het Bellevue-ziekenhuis in Manhatten opgenomen op 23 oktober omdat hij symptomen van het virus vertoonde. Een test wees uit dat hij effectief besmet was met het virus. De recente epidemie van het virus eiste al meer dan 5.000 doden, vooral in West-Afrika.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141111_01368973
Mijn mening: Het medicijn tegen het ebola virus schijn te werken! Meer en meer mensen worden genezen verklaard na hun behandeling. Dat is een positieve noot in het ganse ebola verhaal. Het belangrijkste vind ik toch dat men de hulpverleners nu kan genezen indien ze besmet raken : zij nemen immers levensbedreigende risico's. Hopelijk kunnen ze ook genoeg medicijnen produceren om deze verschrikkelijke ziekte uit te roeien. Natuurlijk is het van het grootste belang om de zieken te isoleren, maar het is helemaal niet zo eenvoudig om familieleden achter te laten, wetende dat zij waarschijnlijk gaan sterven. Ik denk toch dat er een grote kans op slagen is om de ziekte onder controle te krijgen: de wetenschap is tot veel in staat wanneer ze er de middelen voor krijgen. Hopelijk geven deze medicijnen op langere termijn niet teveel nevenwerkingen, wat dat kunnen ze volgens mij nog niet weten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.