|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
’Doe maar normaal’ is de nieuwe jongerentrend
’Doe maar normaal’ is de nieuwe jongerentrend
Jongeren hoeven niet per se de nieuwste smartphone of de duurste sneakers, maar verkiezen gewone producten en kleding. Dat blijkt uit het ‘European Youth Trend Report’ van Trendwolves dat De Morgen kon inkijken. Volgens het rapport is ‘new modesty’, nieuwe bescheidenheid, het belangrijkste voor jongeren. Geen hippe drankjes en exclusieve hotspots, dus, maar diepvriespizza en goedkoop bier. ‘De ‘New Modesty’-jongeren vinden looks en likes niet belangrijk’, zegt Ellen Anthoni van onderzoeksbureau Trendwolves in ‘De Morgen’. ‘Ze neigen naar het normale, het alledaagse, het ordinaire’. Volgens de onderzoekers is deze switch opmerkelijk, omdat net deze generatie opgroeide met het idee dat alles mogelijk is en dat ze heel bijzonder zijn. ‘Deze jongeren weten perfect hoe ze met sociale media een uniek beeld van zichzelf kunnen ophangen’, aldus Anthoni, ‘maar alleen: ze zijn lang niet meer de enige die dat doen, en al helemaal niet de enige die daarin slagen. Verscheidene onder hen beseffen dat ze helemaal niet zo bijzonder zijn, dat ze gewoon horen tot één van de zeven miljard op aarde’. Bron: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141007_...e-jongerentrend mening: Ik vind dit eigenlijk heel positief nieuws. Meer en meer leven we in een wereld waar iemand zonder iPhone niet hip en in de mode is. Altijd maar de nieuwe dure dingen hebben, ik persoonlijk volg deze mode niet echt en vind het daarom leuk om te horen dat 'normaal doen' ook uniek is. Dit geeft weer wat minder druk van de maatschappij om altijd alle nieuwe snufjes te moeten kopen. |