actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Streken en steden
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th May 2014, 11:23
V*lerie.Megyeri V*lerie.Megyeri is offline
Registered User

'Wie tijdens het WK voetbal beroofd wordt in Brazilië, roept best niet om hulp'

Waarom het WK georganiseerd wordt in Brazilië, is al een gigantisch vraagteken voor mij. Voor zover ik weet, is dit een arm land en kost het WK handen vol geld. Ik kan mij het goed inbeelden dat de inwoners niet akkoord gaan met het WK. In het artikel vinden we terug dat het stadion dat gebouwd wordt in Rio De Janeiro 645 miljoen euro kost. Waar komt dat geld vandaan?! De inwoners leven er in armoede maar toch slaagt men er in om 645 miljoen euro te vinden. Zoals een inwoner al zei, zijn ze achteraf niets met dat stadion. Men kan het geld beter in iets zinvoller investeren.

Het feit dat er in 2012 meer dan 4.000 moorden werden gepleegd in deze stad, doet mij afvragen waarom men mensen naar deze stad wil brengen en wie er ook gek genoeg is om naar deze stad te gaan. Tips zoals "niet roepen want dat helpt toch niet", daar zijn we toch niets mee? Waarom geeft men geen tips om je geld zo weg te steken dat men het niet kan stelen? Dat is pas zinvol.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2014, 15:02
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User

Het is een economische boost voor het organiserend land: ze krijgen veel geld van de voetbal-organisaties om de stadions te plaatsen en de wijken rondom die stadions te 'upgraden'.

Het is natuurlijk niet een goede manier om louter 'geld te dumpen' en te hopen dat alles perfect uitkomt: corruptie neemt veel geld weg van de mensen waarvoor het geld bedoeld is.

Voetbaltoeristen zouden beter in groepen de straten opgaan van/naar het hotel dan aangeraden te worden om 'niets te doen als er iets gebeurd'. Voorkomen is beter in mijn ogen.

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:15.