actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th December 2013, 20:49
A*isha.Geerts A*isha.Geerts is offline
Registered User

Kerry noemt Kim Jong-un "roekeloos en onzeker"

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un is roekeloos en onzeker. Dat zei de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken John Kerry. In een interview met nieuwszender ABC News zei Kerry dat de Noord-Koreaanse leider hem doet denken aan de vroeger Iraakse dictator Saddam Hoessein.

Kerry ging in op de arrestatie en executie van Jang Song Thaek, de oom van Kim Jong Un. Jang werd tijdens een partijbijeenkomst ten overstaan van alle aanwezigen gearresteerd. "Het deed me echt denken aan een video waarin Saddam Hussein hetzelfde deed. Mensen die uit het publiek worden gehaald terwijl de andere mensen zitten te zweten, en niemand durft iets te doen of zelfs maar te bewegen", aldus Kerry.

Volgens Kerry toont Kim met de arrestatie van Jang zijn ware aard."'Het zegt een boel over hoe meedogenloos en roekenloos hij is", zei Kerry. "Maar het zegt ook veel over hoe onzeker hij is."

Bron: demorgen.be

Mening: Dat men zoiets bij zijn eigen familie kan doen vind ik erg. Zeker omdat het volgens mij, zoals in het artikel gezegd wordt, enkel is om angst te zaaien bij de bevolking. Hij wil sterk overkomen, omdat hij in de rest van de wereld eigenlijk niet altijd serieus wordt genomen. Er wordt namelijk veel met hem gelachen op het internet. Dat hij dan zijn eigen familie laat executeren, lijkt mij het ultieme teken om de bevolking te laten zien dat ze hem niet moeten tegenwerken.
Met citaat antwoorden
Oud 21st December 2013, 01:27
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User

De ene hond eet de andere op.

Een meer passende titel kan ik niet bedenken. Hoewel ik algemeen tegen geweld ben ik politiek, ben ik niet overtuigd dat ik hierover bedroefd moet zijn. Jang Song Thaek kreeg zijn job in Noord-Korea niet door niets te doen. Hij was in een verschrikkelijk land geboren, waar hij wel in een topfamilie terecht kwam. Hierdoor kreeg hij een titel, een belangrijke functie en veel geld. Terwijl hij die belangrijke positie had en veel invloed kon uitdrukken deed hij al die jaren niets.

In Duitsland werd er aanslagen gepleegd op een dictator in WO II door mensen die in de interne organisatie van Hitler konden zitten. En om een gedeelte van de Hollywood film Valkyrie te citeren : "We put our principles above personal gain".
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:01.