actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th October 2013, 09:45
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User

Mijn moeder werkt in een operatiezaal en zij weet maar al te goed hoe belangrijk een goede handhygiëne is. Natuurlijk is dat niet het enige waarop men moet letten als men infecties van de ziekenhuisbacterie wil voorkomen. Een screening van patiënten die afkomstig zijn van instelling en bejaardentehuizen of andere ziekenhuizen is ook heel belangrijk, want het risico dat zij de ziekenhuisbacterie dragen, is zeer groot. Die bacterie groeit namelijk veel sneller in een omgeving waar vele verzwakte mensen aanwezig zijn. Bovendien is er in een aantal ziekenhuizen reeds een werkgroep opgericht rond het verantwoord toedienen van antibiotica, waardoor het onnodige en het overbodige doseren van antibiotica vermeden kan worden.
Met citaat antwoorden
Oud 25th October 2013, 11:38
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User

Net zoals Michiel Coster ben ik het ermee eens dat je niet helemaal kan vermijden dat er wel eens een ziekenhuisbacterie optreedt in een ziekenhuis. Tenslotte gebeurt dit buiten mensen hun wil. We kunnen wel proberen het risico te vermijden door meer hygiënisch te werken. Maar het gevaar terugschroeven naar nul is onmogelijk! Wel vind ik dat de ziekenhuizen die een aantal jaren op rij slecht scoren. Op het matje mogen geroepen worden, zodat ze maatregelen nemen. Anders kunnen ze gewoon hun eigen gang blijven gaan. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van een aanmaning, die resulteert in een bestraffing bij onvoldoende inspanning. In mijn ogen is het dan ook belangrijk dat men blijft werken aan de hygiëne. Zodat onnodige slachtoffers in de toekomst vermeden kunnen worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:22.