actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th October 2013, 21:54
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User

Studenten bouwen 'huis van de toekomst'

Bewerkt door: redactie − 09/10/13, 16u01 − Bron: Huffington Post

Komend weekend kennen we de winnaar van Solar Decathlon. Twintig teams, afkomstig van universiteiten uit alle windstreken, ontwierpen een milieuvriendelijke woning. Ze letten daarbij niet enkel op duurzaamheid, ook betaalbaarheid, efficiëntie, onderhoud en uitzicht waren aandachtspunten. Eén kenmerk hebben alle panden gemeen: ze gebruiken zonne-energie en wekken meer energie op dan ze er verbruiken. Maar liefst twee jaar werkten de studenten aan hun 'woning van de toekomst', zoals de Amerikaanse nieuwssite nieuwssite Huffington Post de huizen noemt. Ze werden opgetrokken in Orange County Great Park, in Californië. Een jury zal het eindresultaat dit weekend beoordelen, en de winnaar bekendmaken.

Kanshebbers zijn alvast de huizen 'SHADE' (een samenwerking tussen een Amerikaanse en Mexicaanse universiteit) en 'Delta T-90' (ontworpen door studenten van een unief in de Amerikaanse staat Vermont).

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/M...-toekomst.dhtml

Mening: Ik vind het mooi dat ecologie een plaats krijgt in dergelijke wedstrijden, zodat de competitie naar effectievere oplossingen zoekt om zowel milieuvriendelijk als duurzaam en efficiënt te leven. Deze laatste twee aspecten zijn in mijn ogen (en ongetwijfeld van vele anderen) zeer belangrijk. Als er nu nog met esthetiek wordt rekening gehouden, zie ik het zeker op de markt verschijnen in de (nabije) toekomst. Als ik ergens in zou moeten investeren, zou het iets in de aard van deze projecten zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:22.