actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th May 2013, 18:42
katelijne.uytterhoeven katelijne.uytterhoeven is offline
Registered User

Het is te begrijpen van de leerkrachten dat ze gaan staken, toch haalt het amper iets uit. Ik denk dat ze beter op een andere manier duidelijk zouden maken aan de regering wat ze willen veranderen. Hun staking heeft ook veel effect op andere mensen hun leven en ik zou het dan ook vrij egoïstisch vinden als ze hiermee door zouden gaan. De straffen die eraan vast hangen gaan natuurlijk ook wel erg ver. Een celstraf of een ontslag op staande voet is overdreven naar mijn mening. Hopelijk doet de regering er iets aan zonder dat er 'slachtoffers' hoeven te vallen.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2013, 11:24
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User

Natuurlijk is er zoiets als het stakingsrecht en lijkt het voor ons schandalig om leerkrachten dit te verbieden en zelfs even in de cel te gooien, maar we moeten rekening houden met de context. Griekenland zit in zware problemen en om de goede werking van het land te verzekeren moeten soms harde maatregelen getroffen worden. Als bepaalde groepen beginnen te staken kan dit een kettingreactie in gang zetten waar de economie hinder van ondervind en dit kunnen de Grieken nu absoluut wel missen.
Dus enerzijds is het wel een harde beslissing van de Griekse regering en zou zoiets nooit mogen gebeuren maar ze kunnen niet anders dan de lonen van ambtenaren te verlagen.
Met citaat antwoorden
Oud 16th May 2013, 08:07
A*ton Goossens A*ton Goossens is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door katelijne.uytterhoeven
Het is te begrijpen van de leerkrachten dat ze gaan staken, toch haalt het amper iets uit. Ik denk dat ze beter op een andere manier duidelijk zouden maken aan de regering wat ze willen veranderen. Hun staking heeft ook veel effect op andere mensen hun leven en ik zou het dan ook vrij egoïstisch vinden als ze hiermee door zouden gaan. De straffen die eraan vast hangen gaan natuurlijk ook wel erg ver. Een celstraf of een ontslag op staande voet is overdreven naar mijn mening. Hopelijk doet de regering er iets aan zonder dat er 'slachtoffers' hoeven te vallen.

Ik ben het hier volledig eens met Katelijne, net zoals de problematiek op de luchthaven van de afgelopen dagen worden de reizigers en in dit geval de leerlingen de slachtoffers. Staken is nooit een goede oplossing, een goede dialoog zou hier beter gepast zijn.

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:21.