![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Om vooral even te antwoorden op Jeroen: laat je fietslicht maken en zet het altijd op in de donker! Je kan wel zeggen dat je zorgt dat er niets fout kan lopen, maar ik denk dat iedereen wel weet dat dat onmogelijk is. Hoe voorzichtig jij ook bent, een bestuurder die jou niet ziet kan alsnog een beweging maken die jou kan schaden. Ik denk maar aan een baan zonder aparte fietsstrook. Jij kan perfect aan de kant rijden en horen/zien dat er een auto achter je rijdt. Stap jij af en ga je met je fiets en al in de berm staan? Hoogstwaarschijnlijk niet. Dus voor je eigen veiligheid: maak dat fietslicht!
Om op de rest van het artikel te reageren: verhoging van de boetes is volgens mij geen slecht idee, maar ook niet dé oplossing die we nodig hebben om overtredingen tegen te gaan. Het is positief aangezien de staat meer inkomsten heeft, en dat sommige bestuurders inderdaad schrikken van de som en ermee geleerd zijn. Maar vaak zijn het ook mensen met 'geld genoeg' die niet zoveel geven om die geldboetes. Misschien moeten ze eerder een systeem bedenken waardoor mensen die regelmatige (dezelfde) verkeersovertredingen maken, hun rijbewijs af te nemen, een verplichte theorie les geven, ... Andere maatregelen dan geld lijken mij ook wel nodig, hoewel verhoging van de boete wel een veel makkelijker alternatief is. |
#2
|
|||
|
|||
Mijn mening is ook verdeeld na het lezen van iedereen zijn reactie. Iedereen hieronder heeft eigenlijk een goed standpunt. De verhoging van boetes is een goed standpunt voor de mensen die het namelijk 'niet zo breed' hebben. Zij zullen meer gaan opletten, want een bedrag van 165 euro kan iedereen dan wel missen. Mensen met een breder budget zullen dit geen ramp vinden. Misschien gaan ze er nog om lachen en daarom is de oplossing voor meerdere keren de overtreding maken misschien het rijbewijs afnemen. Dit ook niet zomaar afnemen maar voor een langere periode? De theorie lessen terug laten doen en andere voorwaarden moeten hieraan worden verbonden. Dus dit heeft zo zijn voor- en nadelen vind ik. De gewone mens zal misschien meer alert en 'gehoorzamer' gaan rijden, maar de iets hogere personen zien het erg van het budget niet in en daarom moeten er nog extra maatregelen komen. De aanhaling van de reactie op controles sta ik eigenlijk ook volledig achter. Het is namelijk zo dat ze eerst meer controles moeten doen voordat ze deze maatregelen kunnen 'invoeren'. Wat is het nut van deze regel als mensen niet al te vaak 'gepakt' worden. Als er niet genoeg controles en dergelijke zijn, blijven er nog steeds teveel mensen onverantwoord rijden. Zonder dit probleem niet aan te passen kunnen we de rest toch niet aanpassen? Wat zijn we nu als er geen controles zijn? Dan worden de onverantwoorde bestuurders ook niet gevat. Denk hier maar eens aan.
__________________
Life is Just a Game ![]() |