actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2012, 00:03
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Britse overheid lanceert harde antirookcampagne

Britse overheid lanceert harde antirookcampagne


De overheid in Groot-Brittannië heeft een bijzonder harde antirookcampagne gelanceerd. In een filmpje rookt een man een sigaret waar langzaam een tumor op groeit. In landen als Engeland en de Verenigde Staten brengen ze wel vaker harde antirookcampagnes en die zijn ook zeer efficiënt, zegt de Stichting Tegen Kanker.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...okcampagne.aspx

Eigen mening:
Ik vind het goed dat Groot-Brittannië zulke filmpjes gebruikt voor hun campagne tegen roken. Zoals in het filmpje aangehaald wordt, weten rokers inmiddels wel dat roken ongezond is maar zolang de mogelijke ernstige gevolgen niet zichtbaar worden gemaakt, zal dit hen vaak niet overtuigen om hun verslaving te stoppen. Hopelijk kan dit filmpje wel mensen overtuigen om te stoppen met roken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st December 2012, 11:22
Yana Daems Yana Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westerlo
Posts: 94
Britse overheid lanceert harde antirookcampagne

Ik vind het heel goed dat ze in Groot-Brittannië voor de harde aanpak gaan. Bijna alle rokers weten wel dat het enorm ongezond is, maar toch kunnen/ willen ze niet stoppen met deze slechte gewoonte. Door mensen te choqueren gaan ze misschien sneller inzien wat roken precies met hum lichaam kan doen. De meeste mensen, waaronder mijn oma bijvoorbeeld, zien niet in wat roken met hen doet. Beelden waarin duidelijk wordt getoond wat roken allemaal veroorzaakt, kunnen waarschijnlijk wel sommige mensen motiveren om te stoppen met roken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st December 2012, 11:49
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
De Britse regering heeft hier een duidelijk en nobel doel, namelijk het aantal rokers proberen terug te dringen. De campagne drukt de mensen erg visueel met de neus op de feiten en zal ongetwijfeld een effect hebben. Dit steun ik dan ook volledig.
Ik stel me alleen de vraag of de Britse regering ook gedacht heeft aan de eventuele financiële gevolgen van deze campagne. Groot-Brittannië kent een economische nulgroei en de vooruitzichten zijn alles behalve positief. De inkomsten uit tabak zijn echter een zeer grote inkomst voor de regering, en door mensen nu af te schrikken van het roken, zou dit wel eens nare gevolgen kunnen hebben voor het 'budget'. In de Autumn Statement van George Osborne werd hier toen ook geen allusie op gemaakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.