|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Volgend jaar wordt 170 km snelweg gerenoveerd
De Vlaamse regering investeert volgend jaar 87,4 miljoen euro in structureel onderhoud van de autosnelwegen. Met dat geld wordt ongeveer 170 kilometer snelweg aangepakt, verspreid over 19 werven. Het zwaartepunt ligt in West-Vlaanderen. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) bekendgemaakt.
In West-Vlaanderen, waar de grootste onderhoudsachterstand is, zijn vijf werven gepland, goed voor bijna 55 kilometer structureel onderhoud. In Antwerpen en Vlaams-Brabant komen telkens vier werven, in Limburg en Oost-Vlaanderen drie. Tijdens de zomermaanden, wanneer er minder woon-werkverkeer is, wordt er op tien werven op de Vlaamse autosnelwegen gewerkt. Behalve in structureel onderhoud, wordt nog eens 12,2 miljoen euro geďnvesteerd om ruim 12 kilometer geluidsschermen te plaatsen. "Het is het vierde jaar op rij dat we zo grootschalig werkzaamheden uitvoeren op de snelwegen", aldus minister Crevits. "Ik hoop dat we zullen zien dat onze inspanningen hun vruchten afwerpen" wanneer in januari het nieuwe snelwegenrapport wordt voorgesteld. De minister heeft de ambitie om tegen 2015 de onderhoudsachterstand op de Vlaamse autosnelwegen weg te werken. Bron: De Morgen Mening: Eindelijk worden de autosnelwegen gerenoveerd. Vaak vind je op autosnelwegen gaten in de weg en is het soms een schok voor je wagen. Zo ken ik iemand die op de autostrade in panne is gevallen omdat de auto en een groot gat reed en de bumper geraakt werd. Akkoord, het is niet overal zo maar ik denk dat we het eens kunnen zijn dat onze snelwegen niet in onberispelijke staat zijn! Ik hoop dat de ambities van Hilde Crevits kunnen uitkomen en dat we in 2015 autosnelwegen hebben die terug in goede staat zijn! |
|
|||
|
|||
Hier in België zijn de wegen echt om te wenen, maar dit verbaast me niet. We vragen hier in België ook geen tol, alle vrachtverkeer mag hier zomaar over onze wegen rijden. Wij betalen verkeersbelasting, ... en wat krijgen we ervoor terug? Buitenlandse vrachtwagens die via onze wegen naar andere landen rijden zonder ook maar enige vorm van tol / taks te betalen. Zo'n vrachtwagen 'breekt' de wegen echt af... In Frankrijk is dit zeker niet het geval, aangezien ze hier wel tol moeten betalen. Laat buitenlandse chauffeurs tol betalen en betaal met deze tol de werken! Zo zal het ook meteen een pak minder druk worden op onze wegen en zullen er ook minder ongevallen gebeuren. Dit is volgens mij de enige oplossing om dit probleem aan te pakken. En dit is tevens ook goed voor de begroting!
|