actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th December 2012, 15:32
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User

Zeventienjarige komt om bij ongeval in Sint-Gillis-Waas

SINT-GILLIS-WAAS - In Sint-Gillis-Waas is zondagochtend een 17-jarige man om het leven gekomen toen hij met zijn wagen tegen een boom terechtkwam. Dat meldt het parket van Dendermonde. Het slachtoffer had geen rijbewijs en droeg geen autogordel. Het ongeval gebeurde omstreeks 03.30 uur in de Baarstraat in Sint-Gillis-Waas. Een 17-jarige jongeman verloor er in een bocht de controle over zijn voertuig. Vervolgens kwam het voertuig in aanrijding met een verlichtingspaal, waarna het begon te tollen en tot stilstand kwam tegen een boom.

Volgens de eerste bevindingen van de aangestelde verkeersdeskundige zouden er geen andere voertuigen bij het ongeval betrokken zijn.

Bron: DS, 9-12-2012

Mening:
Bij dit artikel moeten we toch even stilstaan. Hoe kan het gebeuren dat een 17-jarige zonder rijbewijs met een auto rijdt? Hier moeten we toch even nadenken over de opvoeding van de jongen. Ik wil zeker niet de schuld op de ouders steken maar ik vrees er toch voor dat het daar mee iets te maken mee zal hebben. En waar zit de verantwoordelijkheid van de jongen? Geen gordel dragen en geen rijbewijs en z'n zware gevolgen! Het is allemaal snel gebeurt. Het is logisch voor ons dat we niet met de auto gaan rijden zonder een rijbewijs. Een gordel dragen is ook noodzakelijk en dit gebeurt nog te weinig vrees ik.
Met citaat antwoorden
Oud 9th December 2012, 18:01
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User

Onvoorstelbaar dat zoiets kan gebeuren. Hoe haal je het in je hoofd om zonder rijbewijs en zonder gordel op de gladde wegen van dit weekend te rijden? Dan besef je toch gewoon niet wat kan en niet kan. Ik denk inderdaad ook wel dat de ouders hier mee de verantwoordelijkheid voor dragen. Ik betwijfel of deze jongen ooit waarden of normen heeft meegekregen.
Ergens is het nog een geruststelling dat enkel de jongen in de auto het slachtoffer is. Voor hetzelfde geld maait hij nog wat onschuldige mensen van de baan met deze dwaze actie. Desondanks is het bijzonder droevig dat een jongeman van 17 op zo'n manier aan zijn einde komt...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:07.