actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2012, 20:47
R*nec.cool R*nec.cool is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Pulle
Posts: 38
Belgische sport leeft op

Bart Swings lijkt echt aansluiting gemaakt te hebben met de schaatstop. Op de Wereldbeker in Kolomna werd hij tweede op de 1.500 meter. Swings was een fractie trager dan winnaar Koen Verweij. Hij doet wel een forse hap van zijn Belgisch record: 1'45"77. Ook nog op zondag werd Swings zevende op de massastart.
Gisteren maakte Bart Swings in Kolomna al korte metten met het Belgisch record van Bart Veldkamp (ver-Belgde Nederlander) op de 5.000 meter, maar vandaag doet onze landgenoot nog een stukje beter.
Swings verbaasde ook zichzelf. "Ik zag dit niet aankomen. Ik had nooit gedacht dat ik al zo snel op een podium zou staan", zegt hij aan Sporza.

Niet alleen het schaatsen maar ook het zwemmen deed het dit weekend uitstekend.
Pieter Timmers (200m vrij) en Kimberly Buys (100m vlinder) hebben België twee zilveren medailles bezorgd op het EK kortebaan in Chartres. En allebei met een nieuw Belgisch record. De 4x50m-mannenploeg zorgde voor een derde medaille.
Buiten de medailles zijn er ook nog een heel aantal Belgische records scherper gesteld.

http://www.sporza.be/cm/sporza/ande...WB_swings_1500m
http://www.sporza.be/cm/sporza/ande...ortebaan_zondag

Voor zij die iets positief over voetbal hadden gehoopt te lezen, kijk nog eens goed naar de titel, het gaat hier over echte sporters.
Het is geweldig dat de Belgische sport na vele jaren van aanslepen eindelijk een beetje uit het slomp raakt. Velen waren teleurgesteld met "maar" drie medailles op de Spelen, deze vergeten wel dat we nog vele andere top 10 plaatsen hebben behaald. Deze zwemmedailles bevestigen de sterke prestaties van de Olympische zwemmers en Bart Swings samen met het vrouwen bobslee team belooft nog voor de aankomende Winterspelen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2012, 23:42
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Citaat:
Orgineel gepost door R*nec.cool
Voor zij die iets positief over voetbal hadden gehoopt te lezen, kijk nog eens goed naar de titel, het gaat hier over echte sporters.


Wat bedoel je hiermee? Waarom is voetbal geen echte sport? Voetballers doen toch net als alle andere sporters hun uiterste best om te winnen... Net zoals wielrennen hoort voetbal bij de populairste sporten in België.
De zwemmers hebben inderdaad mooie resultaten neergezet op het EK, maar toch denk ik dat er in deze sport nog veel werk is. Onze zwemmers horen misschien wel bij de beteren in Europa, maar op wereldvlak hebben ze nog een hele weg af te leggen. Ik verwacht zeker geen medailles op de olympische spelen in Rio de Janeiro in 2016 (buiten Ryckeman misschien). Ik hoop dat er nog wat jonge talenten doorstromen naar de top, maar op een nieuwe Deburghgraeve zal het toch nog wel eventjes wachten zijn.
Ook voor Bart Swings heb ik heel wat bewondering. De overstap van skeeleren naar schaatsen heeft hij heel goed verteerd. Ik zie hem nog heel wat vooruitgang maken. Al vrees ik dat hij niet verder gaat komen dan een plaats net achter de wereldtop. Maar voor een Belgische schaatser zou dit een prachtprestatie zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th November 2012, 16:33
R*nec.cool R*nec.cool is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Pulle
Posts: 38
Mijn excuses als gij u hier persoonlijk door voelt beledigt, dat was absoluut niet de bedoeling. Het was gewoon een zoveelste mop over het Belgisch voetbal. Want begrijp me niet verkeerd, ik erken voetbal zeker als sport.
Alleen ben ik iemand dat het spijtig vind dat voetbal zoveel zendtijd krijgt terwijl er nog vele andere sporten zijn.

Bv: dit weekend was er een uitzending over Ceulemans die nu in derde klas training geeft, dit duurde dan 5min.
Terwijl dan Vettel wereldkampioen is geworden in de F1 en in Roeselare de Crosscup veldlopen is gelopen, die tevens de selectie voor het EK veldlopen is en dit samen haalde nog geen 3min in de uitzending.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th November 2012, 18:43
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Daar geef ik je inderdaad groot gelijk in! Voetbal komt (soms) veel te uitgebreid in het nieuws terwijl andere sporten weinig tot geen aandacht kregen. Mij viel het gisteren ook op dat er amper iets werd gezegd over de ontknoping van het Formule 1 seizoen.

Ik denk vooral dat voetbal en wielrennen nu zo uitgebreid in het nieuws komt omdat wij Belgen daar goed in presteren (zeker nu ook de Rode Duivels aan een opmars bezig zijn). In de periode van Clijsters en Henin werd in België ook elke tennismatch, hoe klein dan ook, uitgezonden. De laatste jaren zijn deze twee van het voorplan verdwenen en nu zie je dat tennis amper nog aandacht krijgt in ons land. Dit jaar zond Sporza enkel de finales uit van Wimbledon en Roland Garros. Een groot verschil met enkele jaren terug. Ik denk dus wanneer de zwemmers helemaal aan de top staan, dat deze ook uitgebreid in het nieuws komen. Zo gaat het nu eenmaal in België en waarschijnlijk ook in andere landen, wie top is krijgt media-aandacht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.