![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
We kunnen in het algemeen stellen dat de laatste jaren de media sterk aan het commercialiseren zijn. Deze stijgende commercialisering zie je voornamelijk op zenders zoals VTM en dan vooral op het gebied van reclame. De reclame wordt steeds uitgebreider en begint steeds meer mensen te ergeren. Het is dan ook een logisch gevolg dat mensen die zich doodergeren aan de reclame bij een opgenomen programma de reclame liever doorspoelen dan er onnodig naar te kijken. Natuurlijk houdt je hierbij de bedrijven niet tevreden. Zij betalen immers voor publiciteit door middel van reclame en krijgen deze in vele gevallen niet. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat de bedrijven, die veel geld neertellen voor de reclame, vragen om iets te kunnen veranderen aan het systeem.
Ik vind het dan niet onterecht om de klanten te laten betalen voor het kunnen doorspoelen van reclame. Als Telenet of Belgacom dit bij het invoeren van de digibox al had gedaan dan had er geen haan om gekraaid maar omdat het hier gaat over een aanpassing en beperking van het bestaande programma komt hier heel wat tegenkanting op. |
#2
|
|||
|
|||
Citaat:
Met deze uitspraak van Anneleen ben ik het volledig eens. Toen ik het artikel voor de eerste keer las, was ik ook lichtjes verontwaardigd, net als Kristof. Voor mij werd 'het opnemen van een programma' net gedaan met de bedoeling om de reclame verder te kunnen spoelen. Maar Anneleens genuanceerde mening heeft mij doen inzien dat het inderdaad niet 'eerlijk' is ten opzichte van de bedrijven die tonnen geld investeren in reclame. Ik denk dat vele mensen ook effectief bereid zullen zijn te betalen voor 'geen reclame'. Misschien is dit wel een gat in de markt? |
#3
|
|||
|
|||
Ik ben het helemaal eens met Kristof! Moeten we nu echt gaan betalen om iets weg te laten? Ik begrijp ook wel wat Anneleen wilt zeggen maar bedrijven moeten geen geld neerleggen voor reclame, dit is een keuze die ze zelf maken, ze kunnen heus wel reclame maken op andere manieren!!
Daarbij denk ik dat ik het artikel anders versta. Anneleen zegt dat de bedrijven veel neerleggen voor publiciteit en dat is zo. Maar zijn het niet enkel de mediazenders die hier baat bij hebben? Ik denk niet dat het geld dat wij zouden neertellen, terecht zou komen bij bedrijven, maar enkel bij de mediazenders zelf. Zij ontvangen de inkomsten van de reclame minder of niet meer en wij moeten hiervoor boeten. Ik vind dan persoonlijk het gratis model waarbij je reclame niet meer kan doorspoelen interessanter, al vind ik dit nog vreemd. Ik ben van het principe dat als ik geen reclame wil zien, hier ook niet voor zal openstaan en nog liever even wegloop of naar een andere post overschakel dan te moeten blijven kijken. Dit heb ik altijd zo gedaan in het verleden en nu ineens moet ik daarvoor betalen? Laatst aangepast door Caroline Verbraeken : 25th October 2012 om 09:14. |