![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik ben het volledig eens met Noël, die verandering van kleur heeft enkel te maken met het lichtspectrum. Niet met een of andere verandering in de natuur. Tevens is LED-verlichting veel zuiniger en dus beter voor ons milieu.
|
|
|||
|
|||
Persoonlijk denk ik ook niet dat dit meteen ontzettend onrustwekkend nieuws is. Natuurlijk is het waar dat de mensen de laatste jaren enorm veel van de wereld vragen en deze planeet daarom uitgeput geraakt, maar of dat rechtstreeks te maken heeft met de verkleuring van de hemel , dat weet ik toch niet...
Natuurlijk is het wel waar dat LED-verlichting beter is, maar ik zie niet meteen de link tussen alle gegeven argumenten. |
|
|||
|
|||
@Laura: de verandering van kleur aan de hemel heeft niets te maken met het uitputten van de aarde. Het verschil zit in het soort licht dat uitgezonden wordt richting de hemel. De deeltjes in de lucht weerkaatsen/breken de uitgezonden lichtstralen van op de aarde, hierdoor zien we een 'blauwe' hemel (zo nemen wij deze waar). Doordat LED-verlichting een ander soort 'licht golven' uitzendt dan de - nu meest voorkomende - natriumlampen (straatverlichting) gaat de weerkaatsing/breking volledig anders zijn. Het gevolg hiervan wordt aangekaart in het artikel: de kleurverandering van de hemel.
|