![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Orgaandonatie is zeker een goede zaak en een mooi gebaar. Ik vind het goed dat ook euthanasiepatiënten kunnen opteren om hun organen af te staan, mits deze geschikt zijn. Dit artikel is een zoveelste bewijs dat we in België echt op goede weg zijn. Toch zijn er (jammer genoeg) nog steeds heel wat organen te kort.
Ik begrijp het standpunt van Anne wel. Oké, als je dierbare is overleden en aangezien die toch niets meer met zijn/haar organen kan doen, waarom ze dan niet 'weggeven'? Ik ben enorm voor orgaandonatie, maar begrijp dat dit voor nabestaanden soms moeilijk ligt, zeker als de dierbare erg plots is gestorven. |
|
|||
|
|||
Ik denk dat het goed zou zijn om orgaandonatie gewoon te verplichten. Zo hoeft niemand er eigenlijk over na te denken of een beslissing over te nemen. Ik vind het ook eng, net als Evelien om eraan te denken dat ze mij gaan opensnijden, en mij compleet leeghalen. Maar als dit nu gewoon een verplichting zou zijn, zullen mensen daar ook niet meer zo over nadenken en het gewoon gaan beschouwen als een te gebeuren feit. Ook voor de nabestaanden is het dan veel makkelijker. Ook zij hoeven dan de moeilijke knoop niet door te hakken. Bovendien kunnen er op deze manier duizenden andere levens gered worden.
|