actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 28th April 2012, 19:34
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User

Doden van puppy's is geen kunst, ook niet in Duitsland

Het doden van hondjes valt niet onder de artistieke vrijheid die de Duitse grondwet garandeert. Dat heeft een bestuursrechter in Berlijn beslist in kort geding.

Een kunstenares wilde maandag twee puppy's wurgen in een schouwburg in de Duitse hoofdstad onder begeleiding van treurmuziek en meditatieve momenten.

Onder het motto 'De dood als metamorfose' wilde zij eraan herinneren dat sleehonden in Alaska en jachthonden in Spanje worden gewurgd, zodra zij hun taak niet meer kunnen uitvoeren.

Bron: www.demorgen.be

Mening:

Gelukkig is dit 'spektakel' tegengehouden ! Ik begrijp echt niet hoe je het in je hoofd haalt om zoiets als kunst te zien. 'Dood als metamorfose', allemaal goed en wel, maar er levende dieren bij betrekken? Ik denk dat je dan toch niet helemaal goed snik bent. Ik vind het schandalig dat je zoiets nog maar durft voorstellen om op te voeren. Wie zou daar nu van genieten? Ook mensen die niet alles op een rijtje hebben vrees ik. Ik denk dat deze 'kunstenares' eens sterk moet nadenken over haar visie op kunst. Kunst mag ver gaan maar dit zou toch een trede te hoog zijn !!
Met citaat antwoorden
Oud 30th April 2012, 15:36
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Je wil het wurgen van honden aanklagen door... honden te wurgen. Oké... Ik ga straks het racisme aanklagen door mensen met een andere huidskleur uit te schelden, logisch niet? (Sarcasme uiteraard).
Waarschijnlijk is dit meer een stunt geweest om een beetje reclame te maken dan wat anders. Ik zou er zelfs niet van schrikken dat ze het nooit van plan is geweest. Kunstenaars zijn een raar volkje, maar je moet dan ook weer beseffen dat iedereen zich zo maar kunstenaar kan noemen.
Oud 2nd May 2012, 10:41
Indy.Van.Noten Indy.Van.Noten is offline
Registered User

Ik vind het idee op zich al verschrikkelijk! Hoe kan je nu zoiets in je hoofd halen? Dan ben je gewoon een monster! Op het idee alleen al komen is verschrikkelijk, maar stel je voor dat je het nog eens moet uitvoeren ook?! Wie kan dat nu?! Zulke kleine schattige onschuldige diertjes zomaar van het leven beroven?!
Het feit dat het wurgen in het echt gebeurd met 'afgedankte' jacht- of sleehonden vind ik ook erg verschrikkelijk! Deze beestjes werken hun hele leven zich kapot voor jou en krijgen dan stank voor dank? Ze zouden hen beter 'op pensioen' sturen en hen een oude dag geven. Maar spijtig genoeg is er nog wel meer dierenleed in de wereld,...
Met citaat antwoorden
Oud 2nd May 2012, 10:43
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User

Ik vind het verschrikkelijk dat mensen zoiets kunnen doen! Wie krijgt dit nu over zijn hart, deze beestjes hebben ook gevoelens maar daar houden sommige mensen geen rekening mee. Het feit alleen al dat mensen hieraan denken en dit willen overwegen kan er bij mij echt niet in. Die mensen moeten zelf maar eens voelen wat die arme beestjes voelen.
Met citaat antwoorden
Oud 4th May 2012, 21:58
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User

Ik ga akkoord met Jens: Hoe kun je iets nu veroordelen als je het zelf van plan bent?
Naar mijn mening ben je dan eerder bezig met spektakel dan met moraal. "Wie komt daar nu ook naar kijken?" vraag ik mij dan af. Eigenlijk wil ik het niet weten. Ik snap niet dat mensen zo ver willen gaan om zich interessant te maken en zich dan nog kunstenaar durven noemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:06.