actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2012, 15:42
kirsty.michielsen kirsty.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 28
Touring wil dringend efficiënter incidentbeheer

"Vooral voor lichte ongevallen als dit moet er dringend een centrale meldkamer komen zodat alle hulpdiensten tegelijkertijd worden opgeroepen", zegt woordvoerder Danny Smagghe. "Zo raken ze veel sneller op mekaar afgestemd. Nu zit iedereen op iedereen te wachten, met alle gevolgen vandien".

Mobiliteitsorganisatie Touring pleit na het "onbetekenende" ongeval van dinsdagmorgen met vijf voertuigen in Jette dat voor urenlange verkeersellende zorgde op de Brusselse buitenring, nog eens voor een beter en efficiënter incidentbeheer.

De centrale meldkamer is meer dan zomaar een idee. Er bestaat al zo’n dienst in buurlanden als Nederland en Frankrijk. "Het gaat om een federale dienst", aldus Smagghe.

"Probleem is hier dat de bevoegdheden te veel versnipperd zitten. Zo’n meldkamer kan bijvoorbeeld ook beslissen welk type van interventiewagen er best ter plaatse wordt gestuurd". Touring zat in het verleden al rond de tafel met de bevoegde ministers Hilde Crevits en (toen nog) Annemie Turtelboom over de trage incidentafhandeling, maar "sindsdien hebben we daar nog altijd niks van gehoord".

Volgens Smagghe kan een centrale meldkamer alleen al tot 40 procent besparen op de 8 miljoen verliesuren die er nu zijn door incidenten. Touring schat de economische kost door die verliesuren op meer dan 30 miljoen

Bron:
http://www.hetnieuwsblad.be/article...DMF20120424_103

Mening:
Ik vind dit een zeer goed initiatief. Het is belangrijk dat wanneer er ongelukken gebeuren dit op een zo efficiënt mogelijk manier kan worden opgelost. Ook vind ik het idee van de centrale kamer goed. Wanneer er centraal beslist kan worden welke hulp er op deze locatie nodig is zullen ze op een betere manier kunnen werken. De wachttijden zullen hier sterk door verminderen en de mensen die betrokken zijn bij het ongeval zullen op een snelle en efficiënte manier kunnen worden verdergeholpen. Daarnaast is er ook een besparing van de verliesuren. Dit is toch al wel een groot bedrag. Ik zie er dus enkel voordelen in.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.