actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th November 2011, 15:00
Andy.Pinxteren Andy.Pinxteren is offline
Registered User

De eerste vishaak

De vondst van enkele vishaken in Oost-Timor duwt de geschiedenis van de zeevisserij maar liefst 30.000 jaar achteruit.

Australische onderzoekers botsten op de vishaken uit bot in een grot in Oost-Timor. Naast het vissersgerief troffen ze ook de restanten van grote zeevissen, zoals tonijn, aan. De vondst is ongeveer 42.000 jaar oud, terwijl het oudste bewijs van visvangst op zee tot nu toe dateert van ‘slechts’ 12.000 jaar terug. De kunst van het varen heeft de mens al 50.000 jaar onder de knie. ‘De nieuwe vondst bewijst nu dat de vroege mens niet enkel een goede zeiler was, maar ook een goede visser’, schrijven de onderzoekers in Science. ‘Het vangen van grote vissen op zee vraagt heel wat planning en technologie, en we tonen nu aan de mens die zaken al veel vroeger dan gedacht onder de knie had. (kv)

Bron: eos-magazine 24 nov 2011

Eigen mening:

Persoonlijk vind ik dit een zeer interesant artikel omdat ik natuurlijk geschiedenis volg als vak maar ook omdat het mij blijft verbazen wat de "niet meer zo primitief blijkende" mens allemaal kon vervaardigen. En dit 50 000 jaar geleden.

Thomas Jefferson
3rd president of US (1743 - 1826)
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:49.