|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Man verwart nooduitgang van vliegtuig met toiletdeur
Een bejaarde vliegtuigpassagier uit Taiwan heeft tijdens een vlucht naar Vietnam voor heel wat opschudding gezorgd. De 81-jarige reiziger verwarde de nooduitgang met de toiletdeur en kon maar net op tijd door een andere passagier worden weggetrokken, schrijft de Vietnamese krant Dan Tri.
Het bizarre incident speelde zich af aan boord van een toestel van Vietnam Airlines dat op weg was van Taiwan naar Ho Chi Minh-stad. De bejaarde man riskeert nu een boete van 20 miljoen dong (omgerekend zo'n 720 euro). Het is de tweede keer deze maand dat de Vietnamese luchthaven wordt opgeschrikt door zulk bizar incident. Eerder deze maand probeerde een 22-jarige student tijdens het taxiën de nooduitgang van zijn vliegtuig te openen. Hij deed dat naar eigen zegen omdat hij voor het eerst vloog en hoopte zo beter van het uitzicht te kunnen genieten. (tma) Bron: www.hln.be 24/11/11 Mijn mening: Het is vreemd dat mensen het verschil niet meer opmerken tussen een nooduitgang en een toilet. Voor de veiligheid van de mensen zal er toch iets moeten gedaan worden. Stel je voor dat dit verkeerd was afgelopen en dat door een misverstand een hele ramp zou ontstaan zijn. Ik hoop dat men bij deze vliegtuigmaatschappij uit deze onduidelijkheden hebben geleerd en duidelijke aanwijzingen gaan geven in het vliegtuig. |
|
|||
|
|||
Vergissingen zijn menselijk.
Ik sluit me helemaal aan bij de mening van Ive, het is inderdaad zeer vreemd dat mensen het verschil niet merken. Daarom moeten er misschien ook wel dingen gebeuren die deze misverstanden vermijden.
Mensen die geen vergissingen maken zijn ook niet weg te denken uit deze wereld, iedereen maakt vergissingen. Als ze nagaan of de persoon die meevliegt met het vliegtuig iets ''mankeert'' aan zijn geheugen of denken moet dit kunnen worden vastgesteld en daarvoor voorziene begeleiding meegestuurd worden. |